محمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 16 درصد از دانش آموزان هر مدرسه در سه مقطع تحصیلی جزو سفیران سلامت هستند که در هشت جلسه، آموزش های لازم را دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: این آموزش ها توسط مربیان یا رابطان سلامت به سفیران سلامت مدارس در زمینه های تغذیه، سلات دهان و دندان، بیماری های واگیردار، بهداشت محیط و روان ارائه می شود.
وی اضافه کرد: همچنین سفیران سلامت در دوره های آموزشی یاد می گیرند که چگونه آموزش های را در قالب نمایش، سرود، نمایشگاه و جشنواره به سایر دانش آموزان یا همسالان خود انتقال دهند و بر بوفه مدارس نیز نظارت می کنند.
احمدی ادامه داد: با توجه به این که سلامتی بالاترین نعمت است، امیدواریم دانش آموزان سفیر سلامت آموزه های دریافتی را نیز بین اعضای خانواده خود انتقال دهند.
وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره سفیران سلامت در قم، گفت: در این جشنواره دانش آموزان بیش از 17 هزار و 328 اثر در چهار رشته نقاشی، انشانویسی، داستان نویسی و عکاسی ارائه دادند و برگزیدگان پس از انتخاب در مرحله مدرسه ای و ناحیه ای به مرحله استانی راه یافتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گفته وی، جشنواره مشابهی نیز برای مراقبان سلامت در 2 رشته فیلم کوتاه و عکاسی برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد.
رئیس اداره بهداشت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: هدف اصلی طرح سفیران سلامت توانمندی دانش آموزان در حوزه های مختلف سلامتی، تاب آوری در مقابل ابتلا به بیماری ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها بر اثر تغذیه نادرست است.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 15 درصد دانش آموزان استان قم معادل 32 هزار تَن در مدارس سفیر سلامت بودند.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.