به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم،بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور افزود: ایجاد بستر جذب سرمایه گذاری از اهداف مهم مسئولان قم است که در این مسیر برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید استان را با مشارکت تشکل های صنفی، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک های صنعتی را در پیش داریم.
وی با اشاره به اهمیت تسری روحیه تعامل به بدنه دستگاه ها، افزود: پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع به ویژه سرمایه گذاران اقتصادی در دستور کار مدیران استان قم قرار دارد.
وی اساس کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را برنامه محوری دانست و تصریح کرد: راهبرد استراتژیک این جلسات در راستای رونق تولید، اتخاذ راهکارهایی جهت بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و رشد اشتغال استان است.

*بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور نیز دراین جلسه گفت: واحدهای تولیدی و اقتصادی دارای مسئله به دو گروه دارای مشکل‌ و بحرانی تقسیم‌بندی شده اند که در استان قم واحد اقتصادی و تولیدی بحرانی مشاهده نمی‌شود.
وی عنوان کرد: سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان در بحث بازسازی واحدهای فرسوده صنعتی ابلاغ‌ شده بود که از این میزان 37 هزار واحد تولیدی اعتباری بالغ‌بر 25 هزار میلیارد تومان را جذب کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات پرداخت‌شده در راستای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، بیش از 32 هزار پرونده متقاضی نیز خارج از مدار رونق تولید توسط شبکه بانکی تسهیلات دریافت کرده‌اند.
دین‌پرست ابلاغ 3 هزار میلیارد تومان در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی به امر اشتغال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سهم قم از این اعتبارات 141 میلیارد تومان است و از این میزان تاکنون 106 میلیارد تومان تسهیلات در قم به مرحله پرداخت رسیده است و ایجاد یک هزار و 686 شغل جدید از این تسهیلات پیش بینی می شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ثبات در بازار و قیمت کالاهای اساسی گفت: در شرایط سخت تحریمی، بحث تنظیم بازار مساله بسیار مهمی بوده و باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص انجام شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.