به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: فیش افطاری در مساجد، محافل قرآنی، مجتمع های مسکونی، ورودی های شهر، پارکینگ ها، اماکن حرم مطهر و صحن جواد الائمه(ع) توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: خیران می توانند برای مشارکت در افطاری ماه رمضان با مراجعه به نشانی الکترونیکی nazr.amfm.ir و یا با مراجعه به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر به صورت حضوری هدایا و نذورات خود را پرداخت نمایند.
وی ادامه داد: روزه داران می توانند برای ثبت نام فیش غذای تبرکی در کانال شبکه های اجتماعی به نشانی astanqom@ مراجعه و یا با جست و جوی عبارت «غذای تبریکی» یا «#غذای _تبرکی» در کانال ثبت نام نمایند.
احمدی خاطرنشان کرد: برنامه حرم مطهر همانند سال های گذشته توزیع افطاری میان محرومان است و سعی داریم فیش های افطاری را در برنامه های فرهنگی به عنوان هدیه به برگزیدگان تقدیم نماییم.
وی در ادامه گفت: با توجه به این که گرایش مردم در ماه رمضان به قرآن بیشتر می شود، برنامه هایی از جمله ترتیل خوانی عمومی ساعت 15 هر روز در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.
وی اضافه کرد: محفل قرآنی ترتیل خوانی ویژه بانوان ساعت 11 در شبستان نجمه خاتون و ترتیل خوانی ویژه نوجوانان نیز ساعت 17:30 در شبستان حضرت زهرا(س) ترتیب می یابد.
به گفته معاون حرم حضرت معصومه(س)، مجالس سخنرانی ماه رمضان با حضور سخنرانان برجسته در ساعت 12 و همچنین یک ساعت قبل از اذان مغرب خواهد بود و نمازهای جماعت نیز در سه وقت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا اقامه می شود.
وی ادامه داد: برنامه «عاشقی به وقت حرم» از ساعت 24 تا پاسی از شب شامل مناجات خوانی و سخنرانی، قرائت قرآن و نهج البلاغه اجرا خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: برنامه شب های قدر از ساعت 22 آغاز می شود و تا ساعت 02:15 بامداد با قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و احیا در شب های 19، 21 و 23 ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
احمدی افزود: قرائت و مفاهیم قرآن کریم نیز با تشکیل حلقه های قرآنی و با حضور اساتید به عموم زائران آموزش داده می شود که این برنامه برای خواهران ساعت 16:30 در رواق حضرت خدیجه(س) و برای برادران ساعت 18 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
به گفته وی، برنامه هایی از جمله پرسمان خانواده، برنامه رادیویی شب های رمضان، همایش روزه اولی ها، برنامه فیض بندگی(اعتکاف دانش آموزی طی سه روز در مسجد اعظم)، آیین وفات حضرت خدیجه(س) و آیین میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز برای ماه رمضان امسال تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: دوره آموزش تفسیر و تجوید قرآن ویژه اردوزبانان ساعت 17 و حلقه های معرفت به زبان اردو، عربی و آذری از برنامه هایی است که برای زائران غیرایرانی ترتیب یافته است.
احمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت(معرفی 40 سال خدمات آستان حضرت معصومه(س)) در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) و نمایشگاه های آفرینش های فرهنگی هنری فاطمی و حریم حرم(معرفی زندگانی حصرت معصومه(س) در هشت غرفه) نیز در پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر برپا خواهد بود.
وی افزود: اجرای جنگ معارفی، مسابقه، سرگرمی و برنامه های آموزشی و معنوی از برنامه های رواق کودک و نوجوان است که از ساعت 11 تا 19 ویژه نوجوانان پسر در صحن امام رضا(ع) و از ساعت 11 تا 14 و 16 تا 19 ویژه نوجوانان دختر در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: «مبارزه با استکبار، اشرافی گری، فساد»، «معنویت و اخلاق»، «عزم ملی و سبک زندگی اسلامی»، «حجاب، امر به معروف و نهی از منکر» در برنامه های فرهنگی، کارگاه ها و محتواهای تولیدی برای شبکه های اجتماعی آستان کریمه اهل بیت(س) مدنظر قرار گرفته است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.