به گزارش ایرنا، محمدمهدی احمدی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در تالار مرکزی شهر قم، ادامه داد: هنر ظرفیت بسیار بزرگی را برای انتقال پیام‌های دینی به وجود آورده است.
وی افزود: بعد تربیتی نماز اجازه انحراف به جامعه نمی‌دهد، جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین می‌تواند در عمیق‌تر کردن جنبه تربیتی نماز و زمینه‌سازی جامعه‌ای سالم تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اهمیت توجه به بعد تربیتی نماز افزود: اگر به بعد تربیتی نماز به‌درستی توجه کرده و روی آن کار شود سبک زندگی اسلامی در جامعه پیاده می‌شود.
احمدی عنوان کرد: گاهی به نماز از بعد تکلیفی نگاه می‌شود و گاهی نگاه به این فریضه از جنبه تربیتی بوده که درزمینه اصلاح جامعه نقش بسیار ویژه‌ای دارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آن نمازی می‌تواند انسان را از بدی‌ها دور کرده و یک جامعه متعالی را به وجود بیاورد که به بعد تربیتی آن توجه شود، بعد تربیتی نماز جامعه را از زشتی و پلیدی دور نگه می‌دارد.
وی افزود: اگر مشاهده می‌شود که فردی نماز می‌خواند اما خلاف هم می‌کند به این دلیل بوده که صرفا به بعد تکلیفی نماز توجه شده و به بعد اصلی نماز یعنی بعد تربیتی توجهی نشده است.
آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس با معرفی افراد برتر در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.
1414 اثر شامل 257 فیلم، 239 فیلم‌نامه و 908 عکس و 10 مجموعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ارسال‌شده بود.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.