به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش یک هزار و چهارصدمین سال شهادت مولا علی(ع)، افزود: هرچند کارها و اقدام های بسیاری انجام دادند تا نام و یاد مولا امیرمومنان علی(ع) را محو کنند اما نتوانستند و امروز عطش بسیاری برای شنیدن معارف اهل بیت(ع) بویژه حضرت علی(ع) وجود دارد.
وی با بیان این که معتقدیم مولا علی(ع) همچنان مظلوم است و حق ایشان ادا نشده است ادامه داد: ما وقتی می خواستیم شرحی بر نهج البلاغه بنویسیم، به عدد انگشتان شرح شایسته و بایسته پیدا نکردیم.
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: ما احساس کردیم نهج البلاغه و مولا علی(ع) مظلوم است؛ با تلاش ها و تحقیقات و پژوهش های ارزشمندی که صورت گرفت، بتازگی شرح نهج البلاغه در بیست جلد به چاپ رسیده و در اختیار کتابخانه های کشور قرار گرفته است.
وی با تاکید بر انجام کارهای ریشه ای برای خارج ساختن نام و یاد امام علی(ع) و نهج البلاغه از مظلومیت، ادامه داد: هرچه در این راستا تلاش کنید باز هم کم است و باید کاری کنید که حق مولا ادا شود و ما نیزآماد هرگونه همکاری هستیم.
وی بیان کرد: نهج البلاغه کتابی گرانسنگ و یادگار ماندگار حضرت است، سطح سخنان مولا فراتر از حرکت های معمول بشری است.
وی ادامه داد: نامه مولا علی(ع) به مالک اشتر یک نامه بسیار پرمحتوا و بی نظیر و یک منشور جامع است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
این مرجع تقلید به دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: کاری که می کنید در جهت معرفی و تبیین میراث ارزشمند مولا علی(ع) و تشریح خطبه ها، نامه ها و حکمت های آن حضرت باشد؛ امیدواریم بتوانید با اقدام هایی که انجام می دهید جامعه را با فرهنگ علوی آشنا سازید.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.