به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین، تاکید کرد: ظرفیت‌های مناسب و قابل‌توجهی در قم در حوزه‌های مختلف هنری وجود داشته که مبحث عکس و فیلم از مهم‌ترین آن‌هاست.
سید موسی حسینی کاشانی افزود: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار و آثار فراوانی به دبیرخانه ارسال ‌شد و مراحل داوری آن‌ها نیز به پایان رسیده است.
وی اهمیت استفاده از خروجی جشنواره‌های هنری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: باید خروجی این جشنواره برای استفاده بیشتر و بهتر از هنر برای انتقال پیام‌های دینی مورد توجه قرار بگیرد.
در بخش عکس این جشنواره، محمدحسین پاکدل از خمینی‌شهر، محمد آهنگر از اهواز، امیرعنایتی از تربت‌حیدریه، مهدی ایمانی از اهر و رباب کرمی از زنجان به ترتیب حائز رتبه‌های برتر و دریافت لوح تقدیر شدند.
همچنین در بخش فیلمنامه نوشین نوری از کرمانشاه، رحیم کریم زاده از گرگان، اعظم جعفری رستگار از همدان، سید فاطمه حسینی از مشهد، مهدی عزیراللهی نجف‌آبادی از اصفهان و محمدرضا پستک از تبریز رتبه‌های برتر و لوح تقدیر به دست آورند. در بخش فیلمنامه اقتباسی نیز احمد نوری از قم حائز رتبه برتر شد.
مهدی اخوان، بنیامین نادعلی، مریم صالح، سمیه عطایی و پریناز جلیلی نیز برگزیده بخش موبایلی و فیلم کوتاه یک‌دقیقه‌ای شدند.
در بخش فیلم کوتاه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین نیز مرتضی رواش از قم، اشکان خیر نژاد و علی خوش‌رویی از تهران، محمدرضا وطن‌دوست از ساری، محمدمهدی خالقی از مشهد، زیبا ارژنگ از یاسوج، سیاوش شهابی از تهران، حسین ابدی از قم و الهام معروفی از اراک حائز رتبه‌های برتر شدند.
ستاد اقامه نماز کشور نیز در بخشی از اختتامیه هشتمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین از حسین حیدری، مهدی رستمی، رضا زرتابچیان و علی مظفری به دلیل فعالیت‌های مثبت هنری در مسیر ترویج فرهنگ نماز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کرد.
سید سجاد قافله باشی نیز در بخش بهترین فیلم حائز رتبه برتر شد.
1414 اثر شامل 257 فیلم، 239 فیلم‌نامه و 908 عکس و 10 مجموعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ارسال‌شده بود.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی احمدی مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین حضور داشتند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.