به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در جلسه «ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی و قیام تاریخ ساز یوم الله 15 خرداد و روز جهانی قدس» در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید شرایط قبل از انقلاب، دستاوردهای 40 ‌سالگی و آینده انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.
15 خرداد ماه 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در 14 خرداد سال 1368 رحلت کردند.
وی همچنین با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن در حال توطئه های مختلف علیه نظام است، ما هم باید آماده باشیم.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: آثار و افکار شهید مطهری بر حوزه، دانشگاه و دستگاه‌ های دیگر در نظام اسلامی حاکم است.
وی افزود: این شخصیت از آبرو، جان و مال خود گذشت تا بتواند شبهه های دینی را پاسخ دهد و با توجه به این که ایشان به قرآن کریم، کلام اهل بیت(ع)، حوزه و فقه متصل بود، در همه عرصه هایی که منجر به هدایت انسان ها می شد، حضور داشت.
امام جمعه قم همچنین با گرامیداشت روز معلم تصریح کرد: تجلیل از مقام معلم فقط منحصر به روز معلم نیست و در طول همه روزهای سال باید از معلم تجلیل و قدردانی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رژیم شاه، «روح ما نمی توانیم» را ترویج می کرد، گفت: در برنامه هایی که گاهی به عنوان برنامه های شاد نام برده می شود، آقایی اتفاق های کشور را سوژه می کند و عده ای هم با صحبت هایش شروع به خندیدن می کنند.
وی افزود: تاسف بار تر این که عده ای می خواستند به این فرد در قم اجازه فعالیت بدهند، یعنی دهن کجی به انقلاب در قالب جوک و دلقک بازی؛ که الحمدالله مسئولان و استاندار ما و حوزه ها و روحانیت هیچ وقت اجازه چنین کاری را نخواهند داد و هیچ کس هم حق ندارد، چنین اجازه ای را بدهد.
در پایان این جلسه بهرام سرمست استاندار و جمعی از مسئولان استان به ‌عنوان دست‌ اندرکاران ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم، توسط آیت ‌الله سعیدی امام ‌جمعه قم مورد تجلیل قرار گرفتند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.