به گزارش ایرنا، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه چهارشنبه در «آیین گرامیداشت مقام 33 شهید مظلوم شیعه در اعدام‌های اخیر رژیم حاکم بر عربستان»، در مسجد اعظم قم افزود: وظیفه مسلمانان در درجه نخست اعلام برائت از جنایت‌های جنون‌آمیز سعودی‌هاست، به اعتراف یکی از مفتی‌های سعودی، هر جا اثری از جنایت در کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود نقش مخرب عربستان در آن نمایان است.
وی تصریح کرد: جای تاسف دارد که یک خانواده قبیله گرا به سرزمین نزول وحی حکمرانی کرده و در سرزمین‌های دیگر اسلامی نیز مثل یمن، بحرین و سوریه خون‌های مردم بی‌گناه را بر زمین می‌ریزند.
وی اضافه کرد: از تمام علما، نخبگان، فرهیختگان جهان اسلام و تمام مجامع بین‌المللی انتظار می‌رود که در برابر جنایت‌های سعودی‌ها ساکت نمانند، سکوت در برابر جنایت‌های سعودی‌ها گناه بزرگی است.
دری نجف آبادی گفت: بودجه‌ای که سعودی‌ها برای مقابله بانفوذ و توسعه شیعیان در جهان اسلام هزینه می‌کنند سه برابر کل بودجه کشوری مانند تونس است.
وی ابراز کرد: از ابتدای سال جدید میلادی و در 6 ماه گذشته رژیم سعودی بیش از 80 تن از مردم مظلوم عربستان را به شهادت رسانده‌، در 80 سالی که این رژیم بر عربستان حاکم شده‌ اساس حکمرانی آن‌ها بر جنایت، قتل، خونریزی، تخریب و قبیله گرایی بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: حقیقت این است که رژیم سعودی با هر فردی که کوچک‌ترین زاویه و انتقادی به حاکمان عربستان داشته باشد با شدیدترین حالت ممکن برخورد می‌کنند که شهادت «شیخ النمر» از مصادیق آن است.
آیت الله شیخ نمر باقر النمر امام جمعه شهر شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان بود و در خطبه ها و سخنرانی های خود به انتقاد از حکومت آل سعود می پرداخت که آخرین بار در تیرماه سال 91 و پس از طرح انتقاد از مقام های عربستان و تقاضا برای برگزاری انتخابات دستگیر و سپس به اتهام ادعایی «فتنه انگیزی در کشور» محاکمه و به اعدام محکوم شد. آیت الله شیخ نمر باقر النمر 13 دی ماه 1394 به همراه 46 نفر دیگر از منتقدان حکومت آل سعود اعدام شد.
وی تاکید کرد: متاسفانه رژیم سعودی برای شهادت جوانان غیور و شیعی سعودی، پرونده‌سازی کرده و به آن‌ها تهمت جاسوسی را می‌زنند، یکی از جریان‌های بسیار پلیدی که نظام سلطه بر آن اشراف دارد همین رژیم سعودی است.
دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله معامله قرن ابراز کرد: غرب حاضر است 10 هزار میلیارد دلار به «ابو مازن» بدهد تا معامله قرن و عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی پا بگیرد.
وی اظهار داشت: ایجاد جریان های تکفیری مانند داعش و القاعده نیز از دیگر مصادیق نظام سلطه در جریان سازی از درون اسلام برای جلوگیری از نفوذ و توسعه اسلام اصیل در سطح بین‌الملل است.
وی عنوان کرد: حقیقت این است که تنها جریانی که به‌صورت واقعی در برابر نفوذ فکری، فرهنگی، سیاسی و جهان‌بینی غرب و نظام سلطه ایستاده، ایران و اسلام اصیل بوده و آن‌ها در برابر چنین نظامی به طور حتم موضع گرفته و برای زمین‌گیر کردن آن تمام امکانات خود را به کار می‌گیرند.
به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان روز سه‌ شنبه هفته گذشته از اعدام 37 تَن از شهروندان این کشور با عنوان آن چه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد؛ اعدام ‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان به طور عمده سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اقلیت شیعه این کشور انجام ‌شده است.
طبق گزارش سازمان عفو بین ‌الملل، در سال 2018 میلادی در عربستان سعودی 149 تَن اعدام شدند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.