سرهنگ پاسدار علی دستوری روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: به طور متوسط هرگروه جهادی هفت روز در مناطق یاد شده مستقر بودند که بدین ترتیب چهار هزار و 585 نفر روز اعزام از سوی بسیج سازندگی قم برای کمک به سیل زدگان انجام شده است.
وی با اشاره به این که گروه های جهادی قم از همه اقشار بسیج همچون طلاب و دانشجویان بودند، بیان کرد: این جهادگران در سه استان لرستان مناطق چگینی، معمولان و پلدختر، خوزستان مناطق سوسنگرد، شوش و حمیدیه و گلستان در مناطق آق قلا و گمیشان مستقر بودند.
وی ادامه داد: اقدامات اولیه در خصوص برقراری راه های دسترسی، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز همچون آب و گاز رسانی، پاکسازی و لایروبی منازل، توزیع اقلام مورد نیاز مردم و کمک به شستشوی قالی های سیل زدگان انجام شده است و هم اکنون برنامه ریزی برای ایجاد اسکان دایم مردم در مناطق سیل زده در اولویت قرار دارد.
دستوری گفت: نیروهای جهادگر بسیجی استان قم در کنار اقدامات یاد شده، فعالیت های گسترده ای نیز در زمینه های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان به انجام رساندند.
وی بیان کرد: پس از مشخص شدن منطقه مورد نظر و تعداد سهمیه استان، کار ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان را با همکاری دستگاه های اجرایی براساس اولویت های تعیین شده، آغاز خواهیم کرد.
وی ادامه داد: روند اجرای طرح هر مسجد یک واحد مسکونی برای مشارکت خیران در کار ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده نیز در قم شروع شده است تا محدودیت های اعتبارات دولتی در این زمینه باعث توقف فعالیت عمرانی و ساخت منازل مورد نیاز سیل زدگان نشود.
وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه های مختلف و مشارکت مردم از همان روزهای نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دایمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه های کمک رسانی قرار دارد.
بیش از سه هزار و 500 جهادگر بسیجی در قالب 155 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب 3810-36-11503434-005 بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه(س) برای کمک رسانی به مردم سیل زده لرستان و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.