به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار نصیر احمد نور سفیر سابق افغانستان در کشورمان، افزود: غربی ها می خواهند از این طریق زمینه اجرایی سازی طرح های شوم خود را مهیا سازند.
وی دشمنان دو کشور ایران و افغانستان را مشترک دانست و بیان داشت: آمریکا هم دشمن ایران و هم دشمن افغانستان است، بعد از شکست داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آمریکایی ها به دنبال کمک به تروریست ها در افغانستان هستند؛ در این خصوص مقام های افغانستان باید هوشیار باشند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشتراک های دینی، فرهنگی و زبانی دارند، افزود: مردم ایران با مردم افغانستان علاوه بر همسایگی، از تعامل و روابط دیرینه ای برخوردار هستند و لازم است این روابط روز به روز مستحکم تر شود.
وی اختلاف افکنی بین دو کشور و دو دولت را دسیسه دشمنان برشمرد و گفت: دشمنان بویژه آمریکایی ها می خواهند با سمپاشی و ایجاد بدبینی بین ایران و افغانستان جدایی بیندازند.
این مرجع تقلید، اسلام هراسی و ایران هراسی را تنها بخشی از توطئه دشمنان ذکر کرد و افزود: در این راستا غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ های عجیب و غریبی را مطرح می کنند.
وی ادامه داد: وقتی اندیشمندان، نخبگان، خبرنگاران و صاحبنظران کشورهای غربی به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند و از نزدیک واقعیات کشور ما را می بینند به این نکته اذعان می کنند که آنچه رسانه های غربی درباره ایران مطرح می کنند، دروغی بیش نیست.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: تا می توانید عنصر اسلامیت را تقویت کنید، اگر اسلام و دین مردم بویژه جوانان متزلزل شد، استقلال شما نیز در معرض خطر جدی خواهد بود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.