به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش عصر دوشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال جاری در سالن اجتماعات امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: یکی از جدی ترین برنامه های کیفی بخشی ما اجرای مسابقه ها و جشنواره های مهارت بخشی است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در این بیانیه از مهم ترین مولفه های آن، امیدبخشی و استفاده از ظرفیت بزرگ جوانان سراسر کشور است.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
وی ادامه داد: از هدف های اجرای این جشنواره معرفی قابلیت ها و توانمندی های جوانان کشور و معرفی نخبگان مهارتی و تعمیق باورهای دینی و فرهنگی در زمینه مقدس بودن کار و تلاش است.
آذرکیش با بیان این که در این موضوع ملی همه با جدیت همکاری خواهند داشت، خاطرنشان کرد: ان شاءالله برگزاری جشنواره مذکور موجب ارتقای سطح مهارت در این استان شود.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بهترین دانش آموزان در زمینه مهارتی در جشنواره مذکور در قم حضور می یابند، گفت: این جشنواره می تواند ظرفیت های خوبی را برای این استان و کشور ایجاد کند.
وی با اشاره به این که برنامه وزارت آموزش و پرورش ارتقا و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در همه دوره های تحصیلی است، گفت: امیدواریم که بتوانیم از صنایع دستی و هنرهای قم حمایت کنیم، چراکه حمایت از صنایع دستی، حمایت از هویت اسلامی و ایرانی ما می باشد و کارهای خوبی دراین حوزه انجام شده است.
آذرکیش تصریح کرد: این جشنواره کمک خواهد کرد تا دانش آموزان به دنبال کارجویی نباشد و بیشتر به دنبال کارآفرینی باشند و به طور حتم در آینده؛ شور، نشاط و تقویت تولید ملی را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان این که کالای با کیفیت را نیروی انسانی ماهر تولید می کند، گفت: نیروی انسانی ماهر برای رسیدن به این امر به تجهیزاتی نیاز دارد و برای تحقق این امر نیازمند تعامل بین دستگاهی هستیم تا آن چه را که آموزش می دهیم، متناسب با نیاز واقعی بازار کار باشد.
وی با اشاره به تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی – حرفه ای و مهارتی در مجلس شورای اسلامی و تصویب آیین نامه اجرایی آن توسط دولت در سال گذشته گفت: برای صلاحیت حرفه ای افراد هشت سطح تعریف شده است.
وی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی گفت: باید با کمک یکدیگر و استفاده از همه ظرفیت های درونی کشور بتوانیم این مساله را محقق سازیم، چون هم در کاهش آسیب های اجتماعی و هم در تقویت تولید ملی و اشتغال موثر است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا جوانان ما رفتار کارآفرینانه پیدا کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این که فراکسیون مهارت در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، اظهار کرد: امیدواریم که این فراکسیون کمک کند تا از همه ظرفیت های کشور در این زمینه استفاده کنیم.
سیزدهمین دوره جشنواره ملی مهارت های هنری هنرستان های کاردانش سراسر کشور، تیرماه امسال به میزبانی قم در 19 رشته؛ طراحی، عکاسی، نقاشی، گرافیک، چاپ دستی، پاپیه ماشه، طراحی نقوش سنتی، طراحی نقشه فرش، هنر فرش، پوشاک، دوخت های محلی، دوخت های تزیینی، معماری داخلی، طلا و جواهرسازی، تذهیب و تشعیر، صنایع دستی چرم، صنایع دستی چوب، صنایع دستی فلز و نگارگری ویژه رشته های هنر کاردانش برگزار می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی مهارت های هنری هنرستان های کاردانش سراسر کشور به نشانی اینترنتی www.artskills.ir مراجعه کنند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.