به گزارش ایرنا، حسن مالکی نژاد عصر دوشنبه درنود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری، با بیان اینکه تعرفه ها، آئین نامه های اجرایی و استانداردهای خانه های بازی کودک در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تدوین و در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بررسی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آپارتمان نشینی در شهر قم به تبع شهرهای دیگر رو به افزایش است و در منازل نیز محوطه لازم برای بازی کودکان وجود ندارد، برای جبران این کمبود، شاهد رشد تاسیس خانه های بازی کودک در قم هستیم که شهرداری ملزم به ساماندهی این خانه ها شده است.

**عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با اشاره به تدوین نهایی آئین نامه خانه بازی کودک در سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری قم گفت: بیش از 100 خانه بازی در قم فعالیت می کنند که آنها تقریبا رها شده هستند و هیچگونه نظارتی صورت نمی گیرد.
حجت الاسلام سید محمد آتش زر، با تاکید بر لزوم نظارت بر خانه های بازی کودکان در سطح شهر اظهار داشت: با ابلاغ فرمانداری سازمان فرهنگی شهرداری قم متولی ساماندهی، صدور مجوز و فعالیت این خانه های بازی، تعیین شده است که در این راستا آئین نامه ای در سازمان فرهنگی ورزشی شهردرای تدوین و در کمیسیون فرهنیگ شورا مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه درآمد خانه های بازی کودک از 100 میلیون تا 500 میلیون ریال در ماه است گفت: اگر نظارت بر این خانه ها وجود نداشته باشد، می تواند مشکلاتی ایجاد کند، که ضرورت ساماندهی و نظارت مستمر بر این خانه ها بسیار ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر قم، در ادامه با انتقاد از بررسی تصمیم های شورای اسلامی شهر در کارگروه تنظیم بازار گفت: اگر ستاد تنظیم بازار داریم و مبنا تصمیم این ستاد است، چرا شورای شهر باید قیمت تاکسی ها را تعیین کند و ستاد تنظیم بازار خود قیمت تعیین کند.
وی ادامه داد: مشروط کردن مصوبات شورای اسلامی شهر قم به نظر ستاد تنظیم بازار قابل پذیرش نیست چرا که هیچ جایگاه قانونی ندارد و باید با فرمانداری قم پیرامون این موضوع به صراحت مذاکره شود.

** نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به بررسی طرح دوفرویتی در خصوص حذف ضریب 2 در محاسبه عوارض پارکینگ «تبصره ل» ماده 20 تعرفه عوارض گفت: تغییر شدید افزایش قیمت پارکینگ شوک بزرگ به مردم وارد می کند که باید در تصمیم گیری ها نسبت به این موضوع توجه شود.
حسن بختیاری ادامه داد: حذف ضریب 2 از این تبصره بخشی از افزایش شدید عوارض حذف پارکینگ را کاهش می دهد.

** رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم، نیز با بیان اینکه استفاده از مینی بوس ها نتوانست کارکرد مناسبی در حمل و نقل عمومی داشته باشد گفت: آزاد سازی چند دستگاه مینی بوس در دستور کار قرار گرفت و با موافقت کمسیون های تخصصی شورا روبرو شد که بر مبنای آن لایحه اخذ مجوز آزادسازی اسناد مالکیت تعداد 30 دستگاه مینی بوس ایسوزو مورد تاکید قرار گرفت.
روح الله امرالهی با اشاره به بررسی و تایید لایحه نرخ کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل و بار درون شهری گفت: این لایحه توسط هیات تطبیق فرمانداری تصویب ولی از شورا درخواست شده است که این مصوبه در ستاد تنظیم بازار نیز بررسی و تصویب شود.
وی با بیان اینکه قم دارای پایین ترین قیمت های حمل و نقل درون شهری در سطح کشور است گفت: شورای اسلامی شهر در بررسی لوایح و طرح ها و تعیین عوارض، به تمام جنبه های مدیریت شهری و همچنین توجه به حداقل فشار به مردم را مورد توجه قرار می دهد.
طرح دوفرویتی در خصوص حذف ضریب 2 در محاسبه عوارض پارکینگ «تبصره ل» ماده 20 تعرفه عوارض از جمله طرح هایی بود که در دستور کار امروز اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت و اعضای این شورا به حذف این تبصره رای مثبت دادند.
لایحه اخذ مجوز پرداخت کرایه ایاب و ذهاب 10 دستگاه اتوبوس زائران مراسم اربعین حسینی و لایحه اخذ مجوز آزادسازی اسناد مالکیت تعداد 30 دستگاه مینی بوس ایسوزو از دیگر لوایحی بود که با 13 رای موافق اعضای این شورا تصویب شد.
همچنین در این جلسه نظر هیات تطبیق در ارتباط با مصوبه شماره 523 مورخ 27 فروردین ماه 98 با موضوع نرخ کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل درون شهری مورد ارزیابی قرار گرفت و اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای مصوبه پیشین خود اصرار کردند.
آئین نامه خانه های بازی کودکان تدوین شده توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از جمله طرح هایی بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت و اعضای این شورا به منظور بررسی دقیق تر و رفع ابهامات این آئین نامه،تصمیم گیری در این رابطه را به جلسه بعد موکول کردند.
بخش دوم این جلسه به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.