به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری افزود: همچنین این مراکز باید راهبردها و برنامه های عملیاتی برای مقابله باآسیب های اجتماعی را به مسئولان ارائه دهند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به ریشه های طلاق گفت: فضای مجازی آسیب های اجتماعی و طلاق را در جامعه دامن زده و هیچ محدودیتی در این زمینه ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه میدان فاسد شدن جوانان با رها سازی فضامجازی باز نگه داشته شده است، افزود: همه زمینه های انحراف جوانان را در جامعه آماده کرده بعد به دنبال کاهش طلاق هستیم.
ذوالنوری با بیان اینکه برخی مشکلات ناشی از فضای مجازی شرم آور است و شاهد خیانت های گسترده زوجین به همدیگر ناشی از این فضا هستیم اظهار داشت: نباید برای کاهش طلاق به معلول ها توجه و از ریشه های واقعی آن غفلت شود.

** احمد امیر آبادی دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در استان گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای وام ازدواج جوانان در سال جاری تصمیم های خوبی گرفته است که این امر را تسهیل می کند.
وی افزود: افزایش وام ازدواج از 15 میلیون به 30 میلیون تومان و در نظر گرفتن یارانه به عنوان ضمانت بانکی به شرط نداشتن چک برگشتی از جمله تصمیم های کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای تسهیل ازدواج جوانان است.
وی با انتقاد از برخی سخت گیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات بانکی اظهار داشت: ضمانت بانکی از جمله موانع پیش پای جوانان برای گرفتن وام ازدواج است که برخی بانک ها با سخت گیری، موانعی در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان ایجاد می کنند که باید این موضوع برطرف شود.

** معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، نیز در این جلسه، توسعه مشارکت های اجتماعی جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیش از 50 سمن در این استان مجوز گرفته اند که تاکنون 35 طرح از آنها در حوزه نشاط اجتماعی ، تغییر نگرش جوانان به اشتغال، مسائل فرهنگی و قرآنی و خانواده ها مورد حمایت مالی قرار گرفته است.
روح الله رمضانی با تاکید بر لزوم واگذاری برنامه های اجرایی دستگاه های مختلف به سمن ها گفت: به منظور توسعه مشارکت های اجتماعی جوانان پیشنهاد می شود برنامه های کاری و اقدام های اجرایی هر دستگاه که قابل واگذاری است به سمن ها و جوانان داوطلب واگذار شود.
وی با اشاره به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد قم، گفت: 2 سمن از 5 سمن برتر کشور متعلق به قم است که این ناشی از ظرفیت بالای سمن های استان است.
وی رونمایی از سامانه آموزش مجازی ازدواج و خانواده استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این سامانه در راستای آموزش به جوانان و خانواده ها از طریق بستر فضای مجازی توسط یکی از سمن های استان طراحی و اجرا شده است.
در این جلسه، سامانه آموزش مجازی ازدواج و خانواده استان قم رونمایی شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.