به گزارش ایرنا از روابط عمومی بیمه سلامت قم، محمدرضا فخاریان قمی روز شنبه در گفت و گویی افزود: با پیگیری های مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و اختصاص بودجه مربوطه به این اداره کل، بخشی از مطالبات سال 97 مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شد.
وی بیان کرد: تاکنون 78 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستانی‌های دولتی و 38 میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد، پرداخت و مبلغ 39 میلیارد ریال به بخش خصوصی و چهار میلیارد ریال نیز درپرداخت خسارت متفرقه بیمه شده گان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون از زمان تحویل اسناد، اداره کل بیمه سلامت 2 ماه فرصت دارد تا نسبت به پرداخت هزینه اسناد اقدام کند،‌ ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم پرداخت به مراکز تشخیصی و درمانی استان را به نقطه مطلوب برسانیم.
فخاریان قمی اضافه کرد: بیمه سلامت در حوزه دارویی نیز کوشیده است با کاهش معوقات بخش قابل توجهی از طلب داروخانه‌ها و مراکز دارویی و شرکت های دارویی را پرداخت کند.
وی ادامه داد: در سال جاری با تخصیص انجام شده، مطالبات آذرماه 97 مراکز و موسسات دولتی دانشگاهی و بقیه مراکز و موسسات طرف قرارداد نیز به طور متوسط یکماه پرداخت شده است.
فخاریان قمی در ادامه به لزوم تعامل مثبت اداره کل بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز و موسسات طرف قرارداد استان تاکید کرد و گفت: حاصل این تعامل و هم اندیشی باعث شده است که خدمات حوزه سلامت بدون توقف و در بهترین شکل ممکن در قم به بیماران و بیمه شده گان ارائه شود.
172 پزشک عمومی، 128 پزشک متخصص، 26 پزشک فوق متخصص، هشت فلوشیپ، 142 داروخانه، 24 آزمایشگاه، 34 مرکز فیزیوتراپی، 6 مرکز جراحی محدود، 10 بیمارستان، 19 مرکز تصویربرداری، یک مرکز رادیوتراپی، 28 داندانپزشک، 14 درمانگاه خصوصی، 2 درمانگاه دولتی دانشگاهی، هشت درمانگاه تخصصی، سه درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، 12 درمانگاه خیریه و هفت مرکز ترک اعتیاد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت قم می باشد.
سازمان بیمه سلامت ایران در قالب پنج صندوق کارمندی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و روستاییان، متقاضیان را تحت پوشش قرار داده است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.