به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به تروریسم نامیدن سپاه توسط آمریکا، افزود: در قوانین بین المللی رسم نیست که نیروهای مسلح کشوری را ترورسیم اعلام کنند و این مساله چیزی جز عصبانیت آمریکا از سپاه نیست.
وی اضافه کرد: آمریکا تصور می کند با تروریسم اعلام کردن، سپاه تضعیف می شود، ولی سپاه محبوب بوده و محبوب تر می شود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور آمریکا 20 فروردین ماه با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.
وی همچنین با اشاره به اقدام نابخردانه آمریکا در تمدید نکردن معافیت خرید نفتی، گفت: آمریکا به هشت کشور معافیت نفتی داده بود تا بتوانند از ایران نفت بخرند، ولی در هفته گذشته اعلام کرد که معافیت لغو شده است.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا دشمن را در این عرصه نیز ناکام کنیم، ملت ما از این توطئه ها خسته نمی شود و این آمریکاست که خسته می شود.
به گزارش ایرنا، آمریکا در ادامه اقدام های خصمانه خود علیه ایران به تازگی معافیت هشت کشور جهان برای خرید نفت از تهران را لغو کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در یک ماه گذشته کشور دچار سیلی به نسبت ویرانگر شد که خسارت های زیادی به اموال، خانه ها و مزارع مردم وارد آمد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از تلاش نیروهای جهادی در کمک به مردم مناطق سیل زده، افزود: با توجه به در پیش بودن فصل گرما، امکانات سرمایشی نیاز اصلی مردم این مناطق است که باید هر چه سریع تر با همکاری دولت و مردم تهیه شود.
وی با بیان این که مسکن مردم سیل زده از دیگر مشکلات جدی آن هاست، گفت: تجار و خیرانی که همیشه پیشقدم هستند، به میدان آیند تا آلام مردم آسیب دیده تسکین یابد.
وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد.
وی تصریح کرد: دشمن مکاری که در همه مراحل دشمنی را با ما آشکار کرده، در جریان سیل نیز جلوی دریافت کمک از کشورهای دیگر و توسط بانک ها را گرفت.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که دشمن می گوید با دولت ایران مخالف هستیم، گفت: این دشمن روزی شعار می داد می خواهیم ریشه ایران را خشک کنیم که نشان می دهد آن ها با دولت و ملت ایران مخالف هستند و باید بدانند به اهداف خود نخواهند رسید و مردم با همت و همیاری خودشان این کشور را آباد خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز شوراها، گفت: معنای شورا یعنی خرد جمعی که در زمینه روستا و شهر تدبیر می کنند و خدمات خوبی توسط شوراها در کشور انجام شده است.
وی خطاب به تمام شوراهای کشور، تصریح کرد: کمتر به اختلافات درونی خودتان دامن بزنید، مردم از اختلافات شما رنج می برند، کمتر به فکر منافع خاص و بیشتر به فکر مصالح عمومی باشید.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن روز کارگر نیز گفت: رونق تولید جز با همت بلند کارگران تحقق پیدا نمی کند و یکی از دغدعه های جدی امروز ما تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران است.
وی افزود: باید نسبت به دستمزد، امنیت شغلی کارگران و تعامل بین کارگر و کارفرما به شکل جدی رسیدگی و پیگیری شود تا چرخ اقتصادی به حرکت درآید.
وی تاکید کرد: باید مراقب واردات بی رویه به کشور بود، زمانی که کالای خارجی وارد شد کالای داخلی رنگ می بازد و کارخانه تعطیل و کارگر بیکار می شود.
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: دستگاه قضا و مسئولان اطلاعاتی کشور مراقبت کنند تا در کارخانه هایی که به بخش خصوصی واگذار می شود چگونه با کارگران رفتار می شود، بعضا کارگران را بیکار می کنند و به جای کارخانه، برج می سازند.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری 12 اردیبهشت به نام روز معلم، گفت: آموزش و پرورش می تواند الگوی اخلاقی و رفتاری در جامعه باشد، باید حریم معلمان را حفظ کنیم و حقوق این قشر زحمتکش را پاس بداریم تا جامعه ای سالم داشته باشیم و معلمان انسان هایی شجاع، پرتلاش و دارای ابتکار و خلاقیت به جامعه تحویل دهند.
وی همچنین از آمار بالای تلفات انسانی در حوادث رانندگی انتقاد کرد و با بیان این که خودروسازان هر روز جامعه را به بلا مبتلا نکنند، گفت: خودروها و جاده ها استاندارد نیست و رانندگان آشنای به کار نیستند که برخی از مواقع در تعطیلات نوروز شاهد تلفاتی هستیم که به اندازه سقوط یک فروند هواپیمای غول پیکر است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.