به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم آیت الله اشکوری با حضور نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و قشرهای مختلف مردم پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری (ع) و طواف به دور حرم کریمه اهل بیت(ع) و اقامه نماز توسط آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید به طرف گلزار شهدای قم برای تدفین انتقال داده شد.
آیات محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمد علی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه درمراسم تشییع آن عالم ربانی حضور داشتند.
مردم قدرشناس قم، طلاب و فضلای حوزه های علمیه و بسیاری از ارادتمندان به این شخصیت برجسته با حضور گسترده در این مراسم به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.
همچنین امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم گرامیداشت آیت الله اشکوری در حسینیه شهدا واقع در خیابان شهدا(صفائیه) قم برگزار می شود.
آیت الله اشکوری سال 1316 در نجف اشرف دیده به جهان گشود، این عالم دینی از شاگردان نزدیک و معتمد استاد شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر بود و در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی نمایندگی شهید صدر را به‌عهده داشت.
وی پس از اخراج از عراق به ایران آمد و ضمن حفظ رابطه با استاد مشغول به فعالیت‌های انقلابی ضد نظام شاهنشاهی شد و به همین دلیل، ساواک در پی دستگیری این عالم مجاهد بود و سرانجام نیز او را دستگیر و تبعید کرد.
آیت الله اشکوری پس از انقلاب مسئولیت‌های مختلفی را از سوی امام‌خمینی(ره) در کرج و قزوین به‌عهده گرفت و نماینده امام راحل در برزیل بود.
وی همچنین مدتی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در سوریه حضور پیدا کرد.
وی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر را هم‌زمان با کنگرۀ بین‌المللی شهید صدر در سال ١٣٧٩ تأسیس کرد و مجموعه آثار شهید صدر را برای اولین‌بار در قالب «موسوعة الامام الشهید السید محمدباقر الصدر» به‌چاپ رساند.
آیت‌الله سیدنورالدین اشکوری که ماه‌های اخیر را در قم به سر می‌بُرد، سه‌شنبه، 3 اردیبهشت‌ماه بر اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفت.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.