به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی تیپ 83، این افراد از گردان امداد و نجات گردانهای امام حسین(ع) تیپ 83 طلاب و روحانیون امام جعفر صادق (ع) همراه با کمک های نقدی و غیر نقدی جهت یاری رساندن به هموطنان سیل زده استان خوزستان به این مناطق اعزام شدند.
براساس این گزارش ، برنامه ای که از آغاز بحران در زیر مجموعه های تیپ 83 در قم و مشهد اجرا می شود به این صورت است که هر هفته در روز های پنج شنبه گروهی از طلاب و روحانیون بسیجی عضو گردانهای امام حسین (ع) این تیپ به مناطق حادثه دیده اعزام می شوند.

** نخستین گروه طلاب پاکستانی مقیم قم به مناطق سیل زده لرستان اعزام شدند
همچنین با همت دفتر نماینده رهبر شیعیان پاکستان در ایران و هماهنگی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم شماری از طلاب و روحانیون پاکستانی برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شدند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ کاروان طلاب و روحانیون پاکستانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی علامه مهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم به مناطق سیل زده اعزام شد.
وی در مراسم بدرقه کاروان طلاب پاکستانی به مناطق سیل زده گفت: کمک به مردم سیل زده نزد خداوند دارای اجر است و خدمت به انسان ها ارزشمند است.
علامه مهری با تاکید بر اینکه همه باید دست در دست هم به یاری مردم آسیب دیده از سیل بشتابند، افزود: این خیر رسانی در دین مبین اسلام سفارش شده است و اینکه مسلمان در تمام احوال یاری رسان هم باشند از تعالیم اساسی اسلام و اصول و اهداف هلال احمر است.
وی با اشاره به اینکه در این مسیر قطعا دشواری هایی وجود دارد، تصریح کرد: به طور حتم حل این مشکلات نیازمند همکاری همه است و حضور روحانیت در کنار مردم و تلاش و همت برادران کشور دوست و همسایه پاکستان، قطعا موجب دلگرمی و کاهش آلام و سختی های ایجاد شده برای مردم سیلزده است.
هموطنان می توانند از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد دستوری #112 *780 * و شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد تمامی بانک ‌ها و یا به شماره کارت های 6104337999999996 بانک ملت و 5894631850259730 بانک رفاه هدایای نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان واریز کنند.
همچنین مردم می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل مواد غذایی که زمان مصرف بیش از شش ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی را در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و یا خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند.
وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه های مختلف و مشارکت مردم از همان روزهای نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دایمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه های کمک رسانی قرار دارد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.