به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز چهارشنبه در دیدار رئیس قوه قضاییه، مسئولیت در دستگاه قضا را خطیر دانست و افزود: سپردن جان و ناموس و مال مردم به افراد باید روی دقت کامل انجام بشود.
وی ادامه داد: اولا علم، ثانیا ایمان، ثالثا اخلاق، رابعا عقائد؛ افراد این‌گونه واجد شرائط می‌شوند.
آیت الله وحید خراسانی گفت: ایران مملکت شیعه است. ایتام آل محمد(ص) به دست شما سپرده شده است. افراد لایق، علماً، عملاً، اخلاقاً و اعمالاً را برای این امانت کبری انتخاب کنید.
وی در پایان با توصیه به قرائت هر روزه قرآن و هدیه آن به حضرت صاحب الزمان(عج) و تلاوت سوره یاسین و هدیه به حضرت زهرا(س) افزود: اگر کارتان این باشد آنها شما را کمک خواهند کرد.

** قضات باید با مردم برخورد درستی داشته باشند
آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید نیز در دیدار رئیس دستگاه قضا گفت: در انتخاب قضات از باب ضرورت می توان از شرط اجتهاد عبور کرد و به سواد و علمیت نسبی اکتفا کرد اما موضوع اخلاق و تقوا حتما باید لحاظ شود. شما باید روی این موضوع حساس باشید.
وی افزود: بی اخلاقی و بی تقوایی به اعتماد مردم لطمه می زند و وقتی اعتماد مردم لطمه ببیند بقاء انقلاب به خطر می‌افتد.
این مرجع تقلید بیان داشت: قضاوت در درجه اول اهمیت است. در دستگاه قضا باید کار در دست کسانی باشد که از باب وظیفه به آنجا آمده اند نه به خاطر دنیا.
وی ادامه داد: کسی که در مصدر قضا است، باید با مردم برخورد درستی داشته باشد. گاهی از قضات به خاطر برخوردهایشان شکایت می کنند. اگر این موضوع با دقت پیگیری نشود اعتماد مردم آسیب می بیند و خون شهدا پایمال می‌شود.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.