استاندار قم با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رونق تولید این استان، گفت: برنامه راهبردی تدوین شده برای رونق تولید استان نباید تنها به نوشتن طرح به عنوان یک تکلیف اداری و در حد حرف خلاصه شود بلکه باید به دنبال عملیاتی کردن آن بود.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست امروز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن امام جواد(ع) استانداری، افزود: سند راهبردی تدوین شده رونق تولید در قم، سندی عملیاتی است که باید با رفع برخی مشکلات، به اجرایی شدن آن کمک کرد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی راهبردی نیازمند شناسایی، درک و بیان مساله، مشخص کردن دستگاه ها و اداره های مسئول در قبال هر مساله، نوشتن طرح های تفصیلی جداگانه برای هر راهبرد از این برنامه، تعیین برنامه زمان بندی لازم برای اجرای این طرح ها و ارزیابی مستمر است. اداره مسئول برای اجرایی کردن هر بند از برنامه راهبردی رفع موانع تولید استان باید به طور مشخص تعیین شود تا پایان سال، امکان ارزیابی عملکرد دستگاه های مختلف وجود داشته باشد.

سرمست با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر اجرایی کردن برنامه راهبردی سند رونق تولید در استان گفت: این سند دارای ۲۷ برنامه اساسی است که باید تک تک این طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت مستمر در طول سال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی موجود برای عملیاتی شدن رونق تولید در قم گفت: برای ارزیابی برنامه های سند رونق تولید ضرورت دارد تا از ظرفیت علمی موجود دانشگاه ها استفاده شود.

سند راهبردی رونق تولید در سال ۹۸ با ۲۷ برنامه کلیدی، امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نهایی شد و به تصویب رسید. در این برنامه تکالیف اداره های مختلف به عنوان اداره مسئول و اداره های معین به عنوان کمک کننده این برنامه ها تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.