به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی روز سه شنبه در آیین چهلمین سالگرد شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: شهید قرنی جزو پیروان راستین اسلام، مکتب تشیع و امام خمینی بود و جان شیرین خود را در این راه نثار کرد.
وی با بیان این که تا زمانی که یاد شهیدان، ایثارگران و جانبازان در جامعه زنده است؛ انقلاب اسلامی نیز زنده و پویا خواهد بود، گفت: شهادت ویژه بندگان خاص خداوند متعال است و هر کسی به این مقام دست نمی ‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: شهید قرنی مبارز فی سبیل الله پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از انقلاب نیز مجاهد فی سبیل الله بود.
محمد حسنی به ویژگی ها، رشادت ها و مبارزات شهید قرنی اشاره و اظهار کرد: شهید قرنی شایستگی این را داشت که در خیل شهدا درآمد، اگر ایشان شهید نمی ‌شد، مظلومیتش چندین برابر می ‌شد، اما پروردگار با اعطای این مقام شامخ پاسخ رشادت ‌های او را داد.
وی به مبارزات شهید قرنی قبل از انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: این از افتخارات ارتش است که بگوییم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی ‌های ما دلداده مرجعیت بودند و در آن دوران خفقان، مبارزه و در این مسیر شهیدانی را تقدیم انقلاب کردند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: شهید قرنی به دلیل مخالفت با سلطنت پهلوی شش سال در حالی که دارای درجه سرلشگری بود، در زندان به سر برد و هیچ ‌گاه از اعتقادات خود کوتاه نیامد.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌ الله شهید مرتضی مطهری با شناختی که از صداقت شهید قرنی داشت، ایشان را به ‌عنوان عضو شورای انقلاب به امام خمینی معرفی و امام راحل نیز او را انتخاب کردند و با فرمان امام خمینی با همان درجه سرلشکری به ارتش بازگشت و امام او را به ‌عنوان نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.
حسنی خاطرنشان کرد: ارتش در زمانی در اختیار شهید قرنی قرار گرفت که شیرازه آن گسسته شده بود، اما با مدیریتی که وی داشت، هویت از دست ‌رفته ارتش را، احیا کرد.
وی سپس به حوادث ناگواری که شهید قرنی پس از انقلاب با آن مواجه شد، اشاره و بیان کرد: بعد از انتصاب شهید قرنی، شعار انحلال ارتش توسط کمونیست ‌ها، ضد انقلاب‌ ها، دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه در کشور مطرح شد که وی در برابر آن ایستادگی و ارتش را حفظ کرد.
محمد حسنی خاطرنشان کرد: شهید قرنی معتقد بود که اگر ارتش منحل شود، زمینه برای تصرف کشور توسط بیگانگان فراهم خواهد شد.
وی گفت: صرف ‌نظر از وجود برخی افراد سرسپرده به حکومت طاغوت در میان جمعی از ارتشیان، بدنه ارتش همدل با مردم، امام خمینی و انقلاب بود و تلاش‌ های شهید قرنی و فرمان امام خمینی موجب ماندگاری ارتش شد.
وی با اشاره به رشادت ها و ایثارگری های ارتشیان اظهار کرد: این ارتش را مدیون امام راحل و تلاش‌ های شهید قرنی هستیم که اگر این اتفاق نمی‌ افتاد، در سال‌ های ابتدایی انقلاب کشوری بدون سلاح و دفاع داشتیم.
وی با بیان حوادث کردستان در ابتدای انقلاب و ایستادگی شهید قرنی در برابر ضد انقلاب و جلوگیری از تجزیه کردستان گفت: ضد انقلاب از شهید قرنی کینه داشت و به دنبال انتقام از او بود و سرانجام وی توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.
حسنی خاطرنشان کرد: جهان باید بداند که کشور ما سرشار از مجاهدان فی سبیل اللهی مانند شهید قرنی است که اگر روزی نیاز باشد، همه مانند این شهید بزرگوار عمل می‌ کنیم.
وی گفت: دشمن نادان و نفهمی مانند ترامپ رئیس جمهوری آمریکا؛ برادران مجاهد و پرتلاش سپاهی را به آن چه خودشان شایسته بودند، آنها را تروریست نامید و این کار سبب شد، ملت ایران وارد عمل شود و همه خود را سپاهی اعلام کردند.
چندی قبل، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.
وی تاکید کرد: امروز به نقطه‌ ای از اقتدار و قدرت دفاعی رسیدیم که نه ‌تنها از خودمان به نحو احسن دفاع می ‌کنیم، بلکه هر جایی که مظلومان دست یاری به سمت ما دراز ‌کنند، به‌ صورت قانونی حضور می ‌یابیم که این به برکت فرهنگ جهاد و شهادت است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی همچنین به حضور نیروهای نظامی و انتظامی از جمله ارتش در عرصه های گوناگون کشور مانند زلزله و سیل اشاره کرد و آن را نشانه مردمی بودن این نیروها دانست.
این مراسم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، جمعی از مسئولان کشوری و استانی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای گوناگون مردم برگزار شد.
این مراسم از سوی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌ های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ترتیب یافت.
در پایان مراسم مذکور، شرکت ‌کنندگان با حضور بر مزار شهید قرنی در صحن امام رضا(ع) بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌ بیت(ع) با قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.
شهید سپهبد محمدولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از انقلاب اسلامی ایران، اولین قربانی ضد انقلاب پس از پیروزی انقلاب است، غائله کردستان در زمان او آغاز شد و شهید قرنی در این قضیه با تصمیم گیری قاطع و به موقع توانست جلوی پیشروی ضد انقلاب را بگیرد و در نهایت همان قاطعیت در جایگاه ستاد ارتش خشم ضد انقلاب را برانگیخت تا سرانجام در سوم اردیبشهت ماه 1358 در منزلش از سوی گروه تروریستی فرقان به شهادت رسید.
آرامگاه شهید سپهبد محمدولی قرنی در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم قرار دارد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.