به گزارش دوشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و تیپ 83 امام صادق(ع) از اقدام های سپاه پاسداران در زمینه کمک رسانی به سیل زدگان قدردانی کرد.
سیل در نخستین روزهای سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.
وی در ادامه با اشاره به تاکید روایات بر مسائل دفاعی و امنیتی گفت: بر اساس روایات کسانی که قدم در عرصه های امنیتی می گذارند باید نسبت به فراگیری و تخصص پیدا کردن در زمینه های رزمی و بکارگیری آنها در عرصه های مختلف اهتمام ورزند.
آیت الله نوری همدانی به پیشرفت روزافزون ابزار جنگی و مسائل امنیتی و رزمی اشاره کرد و افزود: امروز باید دانش لازم برای بکارگیری ابزار پیشرفته جنگی میان افراد نظامی کشور وجود داشته باشد تا بتوانند از این ابزار در راستای اعتلای اسلام و اقتدار مملکت اسلامی استفاده کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت بعد معنوی نیروهای مسلح کشور عنوان کرد: نیروهای نظامی باید در راستای پیشرفت و حفظ اسلام و انقلاب اسلامی تلاش کنند و همواره بدانند که ابعاد معنوی بر ابعاد مادی تقدم دارد.
وی گفت: امروز باید دانست کسانی که مجهز به معنویات هستند، از افرادی که در ابعاد مادی پیشرفت کرده اند برتر هستند، زیرا اینگونه افراد از مرگ در راه اسلام باکی ندارند و از شجاعت بی نظیری برخوردارند؛ امروز نیروهای نظامی سایر کشورها برای ابعاد مادی پا به عرصه جنگ می گذارند، از همین رو مغلوب می شوند، اما نیروهای اسلام با خودسازی و خداشناسی به عرصه های جبهه جنگ قدم می گذارند، برای همین تا آخرین قطره خون خود در برابر دشمن ایستادگی می کنند.
این مرجع تقلید به ویژگی های لشکر و سپاه اسلام در دیدگاه روایات اشاره و بیان کرد: سپاه اسلام در روایات به مثابه قلعه هایی است که مردم را حفظ کرده، به مملکت اسلامی زینت می بخشد و سبب عزت دین می شود، بنابراین خیرخواه ترین افراد نسبت به ولی فقیه و مردم باید در راس سپاه و لشکر اسلام قرار گیرند تا در برابر مستضعفان مهربانانه و در برابر دشمنان قاطعانه و محکم برخورد کنند.
وی در ادامه با اشاره به شروط 12 گانه آمریکا برای مذاکره با ایران اظهار داشت: نخستین شرط آمریکا برای مذاکره آن است که ایران از اسلام دست بکشد، بنابراین ما باید از لحاظ مادی و معنوی به اندازه ای قوی باشیم که در برابر منطق پوچ آمریکا ایستادگی کنیم.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام برای مساله عزت امت اسلامی اهمیت بسیاری قائل است، گفت: همواره باید افرادی در لشکر اسلام نقش ایفا کنند که رفتارشان عزت آفرین باشند؛ کسانی که به آسانی تن به اسارت و ذلت بدهند، در روایات مورد مذمت شدید قرار گرفته اند.
وی همچنین ضمن تبریک انتصاب سردار سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خدمات شایسته سردار جعفری در این سمت و اهتمام ویژه وی به مسائل فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی با سپاس از خدمات باارزش و ماندگار سردار سرلشکر پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.