به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار رئیس و اعضای ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به این که هرگونه بی احترامی از بین بردن حق مساجد محسوب می شود، افزود: کانون های مساجد باید علاوه بر آموزش قرآن و ارزش های دینی، جوانان را با آداب حضور در مسجد آشنا کنند.
وی با بیان این که مسجد خانه خدا و مرکز عبادت است، بیان کرد: از کانون های مساجد انتظار می رود، برای رعایت حریم این مکان مقدس ، تذکراتی به جوانان بدهد تا مخاطبان ضمن یادگیری قرآن، عمل به دستورات خداوند را نیز در برنامه داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه گفت: مساجد موجب بسیاری از برکات در زندگی می شود، اگر بتوانیم جایگاه مسجد را به صورتی که باید باشد حفظ کنیم، به موفقیت های بزرگی در زندگی دست خواهیم یافت.
این مرجع تقلید با اشاره به این که پیامبر(ص) مسجد را مرکز پایگاه برای موعظه و تبلیغ قرار داده بودند، گفت: مسجد خانه ای است که باید یادگیری احکام، قرآن، دستورات خداوند و ائمه معصوم(ع) در آن آموزش داده شود.
وی با تاکید بر تقویت علم و ایمان، خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که ایمان کامل داشته باشند و افرادی که عهده دار مدیریت این اماکن هستند، باید اعتدال را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی درادامه گفت: فعالیت کانون های مساجد که باعث مشارکت جوانان کشور در مسابقات قرآنی مدهامتان شده است، جای تقدیر دارد.
32 هزار و 694 تَن از بیش 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز با سفر به قم با تعدادی از علما و مراجع دیدار و گفت و گو کرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.