حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امسال سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در 31 استان کشور برگزار شد و 313 تَن به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.
به گفته وی، این جشنواره در رشته هایی از جمله قرائت، ترتیل، روخوانی، حفظ، اذان و مباحث هنری قرآنی برگزار شده است و تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال های گذشته افزایش 2 برابری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی 13 هزار و 773 تَن خواهر و 18 هزار و 921 تَن برادر شرکت کردند.
ارزانی با اشاره به این که دبیرخانه دایمی جشنواره مدهامتان در مشهد مستقر شده است، افزود: مشارکت جوانان در مباحث قرآنی و ارزش های دینی یکی از رویکردهای اصلی این جشنواره است و امسال به دلیل افزایش مباحث کودک و نوجوان، شاهد رشد کمی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره بودیم.
وی ادامه داد: مسابقات کشوری از 10 اردیبهشت ماه جاری در مجتمع آفتاب ولایت مشهد مقدس آغاز می شود و نفرات برتر همراه با برگزاری آیین اختتامیه در روز 12 اردیبهشت ماه، معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به سابقه 27 ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: پایه برنامه های ستاد این کانون، مباحث قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.
وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با آموزش های قرآنی در قالب هنر سعی نموده است هنر را در خدمت قرآن و ارزش های متعالی درآورد و جوانان مخاطب را در این راستا تربیت نماید.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.