به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه درجلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: در زمان وقوع حوادث این تذکرات دینی است که عامل تشویق مردم برای کمک رسانی می شود و عامل حرکت اکثر کسانی که برای خدمت رسانی اقدام می کنند، اعتقادات دینی است.
وی افزود: با توجه به این جایگاه مهم ارزش های دینی، کسانی که اعتقادات مذهبی را در میان جامعه تضعیف می کنند، گناه بزرگی مرتکب می شوند، در حالی که اعتقادات مذهبی پناهگاه روز بلاست و باعث می شود مردم در موقع نیاز به همنوعان خود کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه افراد حاضر شده در مناطق آسیب دیده با انگیزه دینی به مردم خدمت رسانی کردند، ادامه داد: کسانی که در شیراز مردم آسیب دیده را به خانه های خود دعوت و از آنان پذیرایی نمودند، انگیزه های مذهبی داشتند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هنوز مساله سیل مطرح است، گفت: از همه کسانی که واقعا به میدان آمدند و خدمت کردند همچون جوانان و طلاب تشکر می کنیم که این گونه در داخل آب و گل برای راحتی مردم آسیب دیده تلاش نمودند.

** حضور یک گروه 50 نفره طلاب در مناطق سیلزده
وی در ادامه گفت: از طرف ما نیز یک گروه 50 نفره از جوانان حوزوی به مناطق سیل زده اعزام و قرار شد این گروه طی مدت 10 روز به خدمت رسانی بپردازند.
وی ادامه داد: همچنین 700 میلیون ریال پول در اختیار آنان قرار گرفت که در جریان کمک رسانی ها از آن استفاده کنند که با مجموع کمک های قبلی، چهار میلیارد و 200 میلیون ریال از طرف ما به سیلزدگان کمک شد.
این مرجع تقلید گفت: در شرایط کنونی خدمات اولیه به مردم ارائه شده و آنچه در حال حاضر اهمیت دارد مساله ایجاد مسکن و انتخاب مکان مناسب برای ساخت آن است.

** اهالی هر مسجد ساخت یک مسکن را بر عهده بگیرند
وی بیان کرد: برخی پیشنهاد خوبی مطرح کرده اند که اهالی هر مسجد در کشور، هزینه ساخت یک واحد مسکونی ساده را برعهده بگیرند و این گونه مشکل حل می شود، وگرنه با اعتبارات دولتی در این تنگنا، انجام این کار به آسانی امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: مساله دیگر آن است که دیگر نباید خیلی خرج خانه های سابق که باقی مانده اند کرد، آنها در مکان نامناسبی قرار گرفته اند و اگر دوباره سیل بیاید، دچار مشکل می شوند، بلکه باید خانه های جدید را در مناطق امن ساخت.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: خشکسالی های چندسال اخیر باعث شد مردم در نزدیکی رودخانه ها خانه بسازند اما دیگر نباید این اتفاق رخ دهد و مسکن های جدید باید با آینده نگری در مکان مناسب ساخته شود.
وی افزود: بسیاری از مشکلات خودساخته است و خودمان عاملش هستیم که اگر مراقبت می کردیم به این جا نمی رسید.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) گفت: ترک دروغ ، امانت داری، اخلاق نیک و کسب حلال عوامل سعادت فرد و جامعه است و اگر مردم این نکات را رعایت کنند، دنیا گلستان می شود.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.