به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر سه شنبه در جلسه ای با تشکل های کارگری استان قم، افزود: رونق تولید، حفظ اشتغال و احیای واحدهای نیمه تعطیل از عناصر اصلی رشد اقتصادی جامعه است که در سال جاری در اولویت نخست دستگاه های اجرایی استان می باشد.
وی ادامه داد: برای تحقق رونق تولید به طور حتم باید از تولید حمایت شود و با توجه به این که کارگر یکی از عناصر این بخش است، حل مشکلات جامعه کارگری باید در اولویت باشد.
همزمان با آغاز سال جدید رهبر معظم انقلاب، سال 1398 را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.
وی با تاکید بر مهارت آموزی کارگران، بیان کرد: برای حفظ اشتغال موجود و کاهش بیکاری به نیروی کارگر توانمند، آموزش دیده و ماهر نیازمند هستیم که آموزش های حقوقی، فنی و تخصصی را نیز دریافت کرده باشد.
سرمست با بیان این که مهارت آموزی به ایجاد اشتغال کمک می کند، بر حل مشکلات جامعه کارگری تاکید و بیان کرد: برای سرعت بخشی به امور کارگران بخشی از وظایف را به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفویض می کنم و حمایت های لازم تا برطرف شدن مشکلات و نهایی شدن کارها صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که مدیران بازوان فکری و اجرایی استاندار هستند، در عین حال گفت: به مدیران دولتی اکتفا نمی کنم و برای ارتقاء کیفی کارها، از تشکل های صنفی دعوت می شود در کنار مدیران اجرایی، بازوان فکری آن ها باشند.
استاندار قم با بیان این که باید یک تن از نمایندگان تشکل های کارگری در کمیسیون کارگری حضور داشته باشند و از حقوق کارگران دفاع نماید، افزود: خواسته ها، مطالبات، تقاضاها و مشکلات جامعه کارگری؛ منطقی، قانونمند، مسالمت آمیز و محکمه پسند منتقل شود و ما هم پیگیر حل مشکلات قشر کارگر هستیم.
به گفته سرمست، قم نخستین استانی است که به هیات دولت پییشنهاد داد اقلام اساسی هدفمند توزیع شود و قشرهای آسیب پذیر به ویژه کارگران در اولویت باشند و این طرح نیز اجرایی شد.
وی بر افزایش خدمات رفاهی برای قشر کارگر، پیش قدم بودن تشکل های کارگری در حل مسائل و مشکلات، استفاده از ظرفیت خیران در حل مشکلات، برنامه محور و هدفمند بودن در پیشبرد امور تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های معنوی و راهبردی شهر قم اشاره کرد و گفت: حضور مسئولان ارشد نظام که هر هفته برای دیدار با مراجع تقلید به قم می آیند، امتیاز محسوب می شود و باید از این فرصت ها استفاده کنیم.
سرمست گفت: استان قم قبل از انقلاب به نوعی مورد بی مهری قرار گرفته و پس از انقلاب نیز نتوانسته به جایگاه مورد انتظار برسد. باید واقع بین باشیم که این شهر با جایگاه واقعی فاصله دارد و تلاش شود فاصله را کم کنیم.
در این جلسه که با حضور تشکل های کارگری استان قم برگزار شد، نمایندگان تشکل های کارگری به بیان مشکلات قشر کارگر پرداختند.
در استان قم 750 هزار کارگر در بخش های مختلف تولیدی و ساختمانی مشغول به کار هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.