به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی دردیدار شهردار قم به مساله سیل اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان نباید این مساله را تمام شده بدانند بلکه باید آن را یک درس عبرتی برای حل بحران های آینده بدانند.
وی اضافه کرد: نباید از روی مساله سیل به راحتی گذشت ،بلکه سیلاب های اخیر گلستان، لرستان و خوزستان باید یک درس عبرتی برای مسئولان باشد که به مناطق و معابر آسیب پذیر رسیدگی کنند و پیش بینی های لازم برای سیلاب های گسترده صورت گیرد و بالاترین ریسک را در حوادث در نظر گرفت تا چنین حوادثی تکرار نشود.
سیل در روزهای نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود نیمه شعبان را فرصت خوبی برای جامعه دینی برشمرد و گفت: وجود مسجد مقدس جمکران در کل ایران بی نظیر است که از ویژگی خاصی برخوردار است؛ باید از ظرفیت نیمه شعبان در مباحث فرهنگی و دینی به خوبی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری و نهادهای مربوط در نیمه شعبان باید آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران را داشته باشند تا آنان با خاطره خوبی این شهر را ترک کنند.
این مرجع تقلید همچنین به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در اشاره کرد و گفت: نگاه عموم مردم به این شهر قبل از مساله نظافت و زیباسازی، بحث فرهنگی و دینی است ،شهرداری باید به این مسائل توجه و تاکید داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: شهر مقدس قم امکانات و ظرفیت خوبی جهت ترویج مسائل فرهنگی و دینی و خدمات تفریحی مردم دارد که باید از آن با برنامه ریزی و مدیریت دقیق استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارها و فعالیت های خوبی در شهرداری قم صورت می گیرد ولی متاسفانه اطلاع رسانی خوبی نمی شود و بسیاری از مردم از اقدام های صورت گرفته بی خبر هستند.
وی در پایان به ضرورت توجه به حوزه های علمیه و مسائل دینی از سوی دولتمردان اشاره کرد و افزود: متاسفانه گاهی دولت به حوزه های علمیه و مسائل فرهنگی حساسیت لازم را نشان نمی دهد در حالی که باید به این نکته توجه داشت که این مملکت اگر دارای عظمت و عزت در جهان است به خاطر مسائل فرهنگی و اسلامی می باشد.
1175 / 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.