به گزارش ایرنا از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی قم، حسین صالحی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: همچنین ضوابط بلند مرتبه سازی، بازنگری ضوابط سیما و منظر شهر قم، تهیه و تدوین ضوابط جامع و مختص باغ ها و اراضی کشاورزی و تهیه و تصویب سند دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیر عامل بررسی و پیگیری خواهد شد.
وی به نقش طرح های باز آفرینی شهری در توسعه و احیای شهر قم اشاره کرد و گفت: بر همین اساس طرح های تفصیلی بافت تاریخی شهر، طراحی شهری محورهای عماریاسر، آذر، بلوار غدیر و غیره در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان خواهد بود.
صالحی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش مذهبی شهر قم و آمد و شد میلیون ها زائر در طول سال به این شهر، بررسی و تصویب طرح تفصیلی محور قم - جمکران و ساماندهی ورودی های شهر ضروری است و این مسائل در جلسه های سال جاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی درخواست های متقاضیان احداث کاربری های عمومی و خدمات عام المنفعه اعم از درمانی، گردشگری، فضای سبز، نیروگاه های خورشیدی، ورزشی و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی مربوط به اراضی ملکی و ملی واقع در خارج از محدوده و داخل و خارج حریم شهرها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
وی اضافه کرد: موارد تایید شده پس از طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تصویب نهایی در شورای مذکور، به دستگاه های اجرایی و مراجع صدور پروانه ابلاغ می شود.
صالحی تاکید کرد: در سال 1398 درخواست های احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده و داخل و خارج حریم شهرها و طرح های موضعی، موضوعی مورد نیاز استان در چارچوب شرح وظائف کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با جدیت و حساسیت بررسی و پیگیری می شود.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در ادامه گفت: در سال 1397 در جلسه های متعدد و بررسی های کارشناسی، طراحی شهری محور چهارمردان در کمسیون ماده پنج استان تصویب شد.
وی ادامه داد: این اداره کل به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، طی 17 جلسه در سال گذشته، علاوه بر بررسی و تصویب درخواست های مردمی، به طراحی شهری محور چهارمردان، مسیر و ایستگاه خط B مترو و طراحی ورودی شهر قم از سمت تهران پرداخت.
وی افزود: همچنین بررسی وتصویب طرح اراضی 32 هکتاری جایگزین اراضی زیر دکل برق، طرح بازآفرینی محله شاه ابراهیم، طرح بازآفرینی محله حایری، بازنگری درضوابط و مقررات تراکم ساختمانی محله بنیاد، طراحی شهری اطراف مسجد چهارمردان و بازنگری در ضوابط و مقررات خیابان عماریاسر از دیگر مصوبات و اقدام های کمیسیون ماده پنج در سال 1397 بوده است.
صالحی در خصوص تغییرات جمعیتی شهر قم و لزوم تناسب طرح تفصیلی شهر با این موضوع گفت: در کمیسیون ماده پنج ضوابط و مقررات تراکم های ساختمانی و جمعیتی طرح تفصیلی شهر قم منطبق بر طرح جامع شهر مطابقت داده شد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.