به گزارش ایرنا، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در حاشیه اعزام این محموله در گفت ‌و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: این آستان همچون سایر دستگاه‌ ها، نهادها و مردم؛ کمک به سیل‌ زدگان را وظیفه خود می‌ داند.
آیت الله سید محمد سعیدی خاطرنشان کرد: امروز خادمان حرم مطهر همراه با کالاهای مهم مورد نیاز سیل ‌زدگان و کمک‌ های نقدی آستان مقدس به مناطق سیل ‌زده اعزام شدند.
امام جمعه موقت قم با اشاره به سفر خادمان حرم مطهر به همراه کمک های اهدایی این آستان به استان لرستان نیز گفت: این آستان مقدس همراه با مردم سیل ‌زده است و سعی می ‌کند تا بر اساس توان خود، رفع مشکلات آنان را دنبال کند.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ویژگی های ماه معظم شعبان بیان کرد: یکی از مهم ‌ترین پیام‌ های پیامبر بزرگوار اسلام(ص) این است که مردم در هر شرایطی، باید به دنبال کمک به یکدیگر باشند.

** مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این ارتباط گفت: 12 هزار اقلام بهداشتی خانواده و کودک شیرخوار، 40 هزار بسته غذایی ماندگار، 10 تُن مواد اولیه طبخ غذای گرم و سه تُن آرد امروز به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شد.
حجت‌ الاسلام محمدجواد بهشتی پور اضافه کرد: کاروان خادم و خادم یاران فاطمی به‌ منظور خدمت‌ رسانی و توزیع اقلام در مناطق سیل ‌زده به همراه تعدادی از طلاب جهادی و تبلیغی به شهرستان شوش استان خوزستان اعزام شدند.
نخستین بخش از کمک ‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شامل کمک نقدی یک میلیارد ریالی از اعتبارات آستان مقدس، 50 هزار بطری آب ‌معدنی، مایحتاج غذایی (بیش از 12 هزار قلم کالا)، مواد اولیه برای طبخ و توزیع 40 هزار پُرس غذای گرم، بیش از یک تُن خرما و 10 هزار قرص نان به همراه گروهی از خادمان و مبلغان حرم مطهر، 18 فروردین ‌ماه جاری به مناطق سیل ‌زده لرستان ارسال شد.
سیل در هفته های نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از استان های کشور شد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.