به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی عصرشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن ویژه طلاب علوم دینی جهان اسلام در مدرسه امام کاظم (ع) قم افزود: برگزاری این دوره از مسابقات به ما نشان داد طلاب از توانمندی بالایی برای حفظ قرآن و توسعه چنین فعالیت های فرهنگی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه برخی داوران قرآنی جهان اسلام معتقدند ام المسابقات قرآن در ایران برگزار می شود، بیان کرد: هر سال میهمانان زیادی در رشته های مختلف قرآنی از بیش از 80 کشور جهان در این مسابقات شرکت می کنند و به گفته آنان اسلام واقعی در ایران پیاده می شود.
وی تصریح کرد: تکفیریها که اسم اسلام را یدک می کشند، در عین حال با صهیونیست و استکبار دست می دهند و پیمان می بندند.
خاموشی ابراز امیدواری کرد: در عمل به دستورات و مفاهیم قرآنی روز به روز بهتر باشیم، فاخرتر عمل و چشم دنیا را به سمت خود جلب کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن کریم، گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بر لزوم دارا بودن 10 میلیون دانش آموز حافظ قرآن تاکید کردند که در مسابقات اخیر حدود سه میلیون تَن از دانش آموزان در مسابقات حفظ جزء 30 شرکت نمودند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی میان نابینایان و بانوان، خاطرنشان کرد: ترکیب برگزاری مسابقات قرآنی میان گروه های مختلف مردم نشان دهنده رشد کیفی مسابقات است.
خاموشی در ادامه با اشاره به فعالیت طلاب در مناطق سیل زده، اضافه کرد: حرکت جهادی طلاب در مناطق سیل زده عمل به مفاهیم قرآن است که در دستگیری از مسلمان سبقت می گیرند.
در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علوم دینی 52 تَن از 33 کشور جهان توانستند به مرحله نهایی راه یابند.
مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز از 22 تا 24 فروردین ماه جاری در رشته های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، خطابه قرآنی و پژوهش در قم برگزار شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.