به گزارش ایرنا، روح الله رمضانی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران، برگزاری دوره های آموزشی برای زوج های جوان را موثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق دانست و افزود: بیش از پنج هزار زوج جوانان سال گذشته آموزش های مهارت های پیش از ازدواج را فراگرفتند.
وی ادامه داد: یکی از مدارک لازم برای گرفتن وام ازدواج سپری کردن این دوره آموزشی است ضمن اینکه زوج هایی که برای طلاق اقدام می کنند، پیش از بررسی این درخواست در دادگاه ملزم هستند تا در کلاس های مشاوره شرکت کنند که این موضوع در کاهش طلاق در استان اثرگذار بوده است.
وی با اشاره به وجود 350 هزار جوان درقم افزود: اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت از جمله مسائلی است که رسانه ها می توانند با مطالبه گری به دنبال رفع این چالش ها در استان باشند.

** 2 خانه جوان در کهک و دستجرد افتتاح می شود
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، در ادامه با بیان اینکه تنها یک خانه جوان در استان وجود دارد گفت: 2 خانه جوانان در بخش های کهک و دستجرد تا چند ماه آینده افتتاح و برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در آنها اجرایی می شود.
رمضانی افزود: خانه جوانان شهر کهک قم تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد و خانه جوانان بخش دستجرد نیز مراحل نهایی خود را در حال طی کردن است که به زودی با بهره برداری از این 2 مرکز فرهنگی اجتماعی، شاخص های استان در این زمینه رشد چشمگیری می یابد.
وی توسعه خانه جوانان در استان را ضروری دانست و افزود: برنامه ریزی برای احداث 2 خانه جوانان جدید در بخش های دیگر است قم نیز در دستور کار است تا با افتتاح آنها شاهد تحول در این زمینه خواهیم بود.
رمضانی با اشاره به ویژگی های خانه جوانان قم گفت: این خانه به عنوان یکی از پنج خانه جوان برترکشور است که با تخصیص اعتبار برای فعال سازی بیشتر این مجموعه فرهنگی شاهد تحول در فعالیت های این خانه در سال 98 خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت های خانه جوانان توسط سمن ها و جوانان استان برنامه ریزی و اجرا می شود اظهار داشت: سالن همایش با ظرفیت 250 نفر، سالن نمایش تئاتر و کنفرانس، مجموعه کلاس های مختلف با اماکن برگزاری دوره های آموزشی از جمله ویژگی های این خانه است.

** فعالیت جوانان کارآفرین حمایت می شود
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم درادامه با تاکید بر اینکه به تشکل های جوانان در موضوعات مختلف، تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود گفت: کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش ازدواج به هنگام، ساماندهی اوقات فراغت و رونق تولید از جمله اموری است که باید سمن ها به آن ورود کرده و حمایت های مادی و معنوی از آنها صورت می گرد.
وی تاکید کرد: فعالیت جوانان کارآفرین در استان مورد حمایت قرار می گیرد و در این رابطه هشت میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از سمن ها به قم تخصیص یافته است.

** در حوزه نشاط معنوی، استان قم دارای بالاترین شاخص هاست
رمضانی همچنین با بیان اینکه هیچ آماری مبنی بر میزان نشاط جوانان در کشور وجود ندارد گفت: در حوزه نشاط معنوی، قم از جمله استان هایی است که دارای بالاترین شاخص هاست ضمن اینکه در زمینه نشاط اجتماعی، برگزاری جشن ها، همایش ها و مسابقات مختلف به عنوان یک اولویت در دستور کار است.
وی با بیان اینکه رویکرد برنامه های هفته جوان امسال پیرامون کمک به سیل زدگان مناطق مختلف کشور برنامه ریزی شده است گفت: استفاده از ظرفیت قهرمانان ورزشی، برنامه ریزی برای اجرای جشن های گلریزان و همچنین ثبت نام از جوانان استان برای اعزام به مناطق سیل زده از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.