به گزارش ایرنا، رسول منعم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با جمع بندی کمک های جمع آوری شده، این کمک ها به زودی به هلال احمر استان برای ارسال به مناطق سیل زده کشور تحویل می شود.
وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای کمک به سیل زدگان استان گفت: در حادثه سیل اخیر، اقدام های موثری توسط دستگاه های مختلف استان با محوریت استاندار قم انجام شد که در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان اقدام هایی را در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: تا کنون 40 تن از جوانان فعال در سمن های استان به مناطق آسیب دیده اعزام شدند و به کمک سیل زدگان این حادثه شتافتند، چندین دستگاه خودروی حرفه ای آفرود از قم به این مناطق اعزام، ضمن اینکه محموله ای با ارزش 420 میلیون ریال ابتدای هفته به مناطق حادثه دیده ارسال شده است.
وی با اشاره به پیشگامی ورزشکاران در کمک به استان های سیل زده کشور اظهار داشت: جامعه ورزش و جوانان در همه برنامه هایی که نیاز به حضور و نقش آفرینی آنها وجود داشته باشد حضوری فعال دارند.
سیل در روزهای نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از استان های کشور شد.

** تشریح برنامه های هفته جوان قم
منعم در ادامه با اشاره به برنامه های هفته جوان گفت: از 24 تا 30 فروردین ماه به نام هفته جوان نامگذاری شده است که در این روزها برنامه های مختلفی در سطح استان برنامه ریزی شده که کمک به سیل زدگان کشور از جمله برنامه های محوری این هفته است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در مساجد استان، محفل طنز قمپز روز چهارشنبه 28 فروردین در خانه جوان، اجرای نمایش تئاتر صحنه ای از 25 فرودین ماه تا 5 اردیبهشت ماه در خانه جوان و جشن روز جوان و جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان در 29 فروردین در ورزشگاه شهید حیدریان از جمله این برنامه هاست.
منعم ادامه داد: اکران فیلم سینمایی زندانی ها روز جمعه در سینما آیه، گردهمایی اعضای هیات رئیسه هیات های ورزشی ساعت 16 روز یکشنبه 25 فروردین ماه، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبا روبی گلزار شهدا، دیدار با آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان در روز چهارشنبه 28 فرودین ماه، اهدای خون به سیل زدگان با حضور سمن های جوان استان و برگزاری جلسه ساماندهی امور جوانان از دیگر برنامه های این هفته است.
وی افزود: ستاد ساماندهی جوانان محوریت برنامه های جوانان در استان ها را دارد که 35 دستگاه عضو این ستاد است که با ریاست استاندار تشکیل جلسه داده و در این جلسه سیاست گذاری های هفته جوانان و راهبردهای لازم برای ساماندهی امور جوانان در طول سال تعیین می شود.
وی گفت: رونمایی از سامانه مجازی خانواده، غبارروبی حرم حضرت معصومه(س)، مشاوره رایگاه به زوج های جوان، برگزاری هفت محفل قرآنی، برگزاری کارگاه های توانمندسازی سمن ها، اجرای کارگاه های آموزشی در بخش های تابعه استان و همچنین برگزاری کافه محفل قرآن با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در بین جوانان از دیگر برنامه های هفته جوان در قم است.
مدیر کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: برگزاری مسابقه پیشکسوتان تیم استقلال تهران و منتخب استان در روز دوشنبه 26 فروردین ماه از جلمه برنامه های هفته جوان در این استان است که عواید این مسابقه به سیل زدگان کشور اهدا می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد شبکه تخفیف اماکن فرهنگی ورزشی برای جوانان از دیگر برنامه های هفته جوان در قم است.
منعم اظهار داشت: مجمع خیرین کمک به ازدواج و فعال سازی ظرفیت های این مجمع، برگزاری نمایشگاه شهدای مدافع حرم در خانه جوانان، تولید محصولات رسانه ای ازدواج آسان، کارگاه آموزشی ازدواج و همچنین برنامه ریزی برای اجرای برخی مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های هفته جوانان در استان به شمار می آید.

** هشت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای سمن های قم تخصیص یافت
وی در ادامه با بیان اینکه تعداد سمن های استان از 12 به 44 سمن افزایش یافته است، افزود: یکی از برنامه های دولت در سال های اخیر در حوزه جوانان توجه به سمن ها و تشکل های مردم نهاد بوده است که برای توسعه و تقویت این سمن ها در زمینه اشتغال منابع خوبی به استان ها اختصاص یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: هشت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با سود کم برای تخصیص به سمن ها به قم تخصیص یافته است که این مبلغ به سمن های فعال استان در حوزه اشتغال پرداخت می شود.
منعم، پرداخت وام ازدواج را از دیگر اقدام های شاخص دولت در حوزه جوانان دانست و گفت: هیچ زوج در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج در استان وجود ندارد به گونه ای که مبلغ وام های پرداخت شده به زوج های جوانان در سال 97 ، 30 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.

** مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) تا دو هفته آینده افتتاح می شود
منعم با اشاره به آخرین وضعیت بهره برداری از مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) در بلوار 15 خرداد قم نیز گفت: این مجموعه منحصربه فرد ورزشی که روند ساخت آن از سه سال گذشته در قم آغاز شده تا کنون 270 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تا دو هفته آینده و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد.

** کمبود نشاط اجتماعی در قم قضاوت نادرستی است
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه نشاط اجتماعی کارهای خوبی در استان انجام شده است گفت: قضاوت نادرستی است که قم در بحث شادی جوانان از سایر استان ها پایین تر باشد.
منعم ادامه داد: بانوان استان در حوزه های مختلف ورزشی در مسابقات مختلف حضور داشته و افتخار آفرینی می کنند ضمن اینکه برگزاری جشنواره ها، همایش ها، رقابت ها و مسابقات مختلف به عنوان یکی از شاخص های نشاط اجتماعی به صورت مستمر در قم ترتیب می یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ورزش را به عنوان یک اولویت مهم این اداره کل دانست و تاکید کرد: توسعه ورزش در بخش خصوصی در حال پیگیری است و امیدواریم با بسترسازی لازم برای نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی شاهد تحول در این زمینه باشیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند رسالت خود را در حوزه جوانان انجام دهد گفت: 33 دستگاه به عنوان عضو ستاد امور جوانان در شواری عالی جوانان کشور دخیل هستند، چراکه باید برای ساماندهی امور جوانان از ظرفیت دستگاه های مختلف استان برای برنامه ریزی، هدایت و به سرانجام رسیدن امور استفاده شود.
منعم ادامه داد: ازدواج، اوقات فراغت، مسکن و اشتغال از جمله اموری است که در ستاد ساماندهی امور جوانان مورد تاکید است و در این راستا تهیه سند اوقات فراغت جوانان از جمله اسنادی است که مراحل نهایی شدن آن در قم در حال سپری شدن است ضمن اینکه تدوین سند ازدواج به عنوان یک سند بالادستی استان در دستور کار می باشد.
وی، تقویت ورزش همگانی در استان را از دیگر اولویت های این اداره کل دانست و گفت: توسعه ورزش صبح گاهی و عصرگاهی در نقاط مختلف شهر در دستور کار شورای ورزش همگانی استان است تا با توسعه ورزش های همگانی، نشاط اجتماعی در جامعه افزایش یابد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.