به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، سعید غلامی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در سال رونق تولید و بنا به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب برای تلاش رونق تولید در کشور و سیاست های دولت در این راستا، مشوق های این شرکت برای سرمایه گذاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان در سال 98 تدوین شده است.
وی ضمن تشریح این مشوق ها گفت: طبق مفاد ماده 18 دستورالعمل بهره برداری هیات مدیره مجاز است در راستای توسعه متوازن صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت و متناسب با تامین اعتبارات از محل طرح های عمرانی استانی، کمک های بلاعوض از منابع داخلی و یا جبران از محل درآمد شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق برخوردار استان، مبتنی بر گزارش اعتبار تخصیص حداکثر تا سقف پنجاه درصد مشوق در قیمت حق بهره برداری اراضی صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق کمتر توسعه یافته که بر اساس فهرست مصوب هیات وزیران مشخص می شود در قرارداد مربوطه منظور نماید.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به قدرالسهم ایثارگران، نخبگان، شرکت های دانش بنیان، مخترعین، سرمایه گذاران خارجی، از مبلغ نقدی قرارداد آنها 50 درصد کسر و به بازه اقساط آنها اضافه می گردد. در صورت عدم استفاده از این روش، افراد یادشده می توانند از 10 درصد مشوق نسبت به کل مبلغ قرارداد استفاده نمایند.
وی گفت: استفاده از مفاد این ماده صرفا در یک مورد، یک نوبت، یک قرارداد و تنها در یک شهرک یا ناحیه صنعتی مجاز است. همچنین شرکت مجاز است از مبلغ نقدی شرکت های تعاونی، 10 درصد کسر و به اقساط قرارداد آنها اضافه نماید.
غلامی اضافه کرد: مستند به ماده 21 دستورالعمل بهره برداری چنانچه طرف قرارداد برابر شرایط ذیل اقدام به بهره برداری پیش از موعد نماید،‌ هیات مدیره مجاز است تا سقف 10 درصد مبلغ کل قرارداد را از آخرین سفته های سررسید نشده مسترد نماید.
وی افزود: ارائه پایان کار ساخت و ساز و مجوز پروانه بهره برداری منطبق بر جواز تاسیس صادره از مراجع ذیصلاح، پرداخت اقساط در سررسیدهای تعیین شده هنگام تنظیم قرارداد، اعاده سفته ها در زمان سررسید منوط به فعال بودن واحد تولیدی و تبدیل عرصه به سطح اشغال بر اساس مجوز احداث بنا، از جمله این شرایط می باشد.
وی اضافه کرد: البته مجتمع های کارگاهی، واحدهای صنفی (توزیعی، خدماتی و تجاری) و زمین های زیر یک هزار مترمربع مشمول این مشوق نمی‌شوند. لازم به ذکر است هیات مدیره مکلف است اعطای مشوقات به متقاضیان را درصورت امکان جبران از محل منابع دیگر از جمله اعتبارات استانی اجرایی نماید.
غلامی در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: طی سال گذشته موفق شدیم با انعقاد 202 قرارداد سرمایه گذاری بیش از 102 هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی قم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم که این موضوع طی سال های گذشته کم نظیر بوده است.
وی تصریح کرد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته طی 2 ماه پایانی سال 97 بالغ بر 108 قرارداد به میزان 62 هکتار منعقد شده که این موضوع بیانگر اهتمام مدیران این سازمان نسبت به امر سرمایه گذاری و رونق تولید می باشد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.