به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در آیین روز جانباز در جمع طلاب جانباز و ایثارگر مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) قم با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها با چنین اقدام هایی سبب افزایش نفرت ملت ایران نسبت به خود می شوند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا دوشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.
وی همچنین با اشاره به نام گذاری روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان روز جانباز افزود: حضور در جمع طلاب جانباز و ایثارگر در چنین روزی باعث افتخار بوده و امیدواریم بتوانیم قدردان ایثارگری ها باشیم.
سرمست با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند اعتلای اخلاقیات است گفت: جایگاه معنوی ایثارگران و خدمت گذاران به انقلاب باید حفظ و احیا شود و مدیران در این رابطه وظیفه مندند.
وی در برنامه دیگری که به مناسبت روز جانباز در نمازخانه استانداری قم برگزار شد، ضمن تمجید از روحیه ایثارگری و مقاومت جانبازان جنگ تحمیلی، با اهدای لوح از جانبازان استانداری قدردانی کرد.

** از ظرفیت های سلفچگان برای توسعه اقتصادی قم استفاده شود
استاندار قم همچنین در جلسه مجمع عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، خواستار استفاده از ظرفیت های این منطقه برای توسعه اقتصادی استان شد.
سرمست با اشاره به اثرهای مناطق ویژه اقتصادی در توسعه کشور اظهار کرد: مناطق ویژه و آزاد اقتصادی می توانند موتور محرکه اقتصاد باشند.
وی با بیان ظرفیت های مناسب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: باید طرح های اقتصادی برای جلب سرمایه گذار طراحی شود تا شاهد افزیش سرمایه گذاری در این منطقه اقتصادی و درآمدزایی آن باشیم.
سرمست با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های حمل و نقل در منطقه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: اتصال به راه آهن سراسری و راه اندازی فرودگاه قم می تواند در افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به این منطقه نقشی اساسی ایفا کند.
وی همچنین به بودجه ‍‍‍‍‍پیش بینی شده برای سال 98 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره و تصریح کرد: باید برای تامین منابع مالی و درآمدها برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.
وی حضور چهره های شناخته شده و مجرب در حوزه های اقتصادی در هیات مدیره منطقه ویژه سلفچگان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان طی سال جاری، افزود: استفاده از نظرهای کارشناسی هیات مدیره منطقه ویژه سفلچگان و بسته های جذب سرمایه گذار در این همایش از برنامه های قم است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.