سرهنگ پاسدار علی دستوری روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جهادگران در بخش هایی همچون تامین ارزاق و رساندن امکانات تدارکاتی به مردم و هم در زمینه تامین اسکان موقت به سیلزدگان در منطقه یاد شده، خدمت رسانی می کنند چرا که بسیاری از منازل مردم مناطق سیلزده تخریب شده و قابل سکونت نیست.
وی بیان کرد: درمرحله نخست توزیع چادر و استقرار مردم سیلزده و اثاثیه آنان در داخل این چادر ها دنبال شد و سپس لایروبی منازل، مساجد، خیابان ها و سایر اماکن مناطق سیلزده در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد:تاکنون 25 خانه در شهرستان دوره چگنی توسط جهادگران بسیج سازندگی قم، لایروبی شده است و در ادامه لایروبی کوچه ها و معابر اصلی شهر و روستاهای منطقه دنبال می شود.
دستوری در تشریح روند خدمت رسانی بسیج سازندگی قم به سیلزدگان لرستان گفت: در همان روزهای نخست وقوع سیل در این استان با حضور فرمانده سپاه، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و معاونت مهندسی سپاه ، منطقه دوره چگنی برای خدمت رسانی در اختیار استان قم قرار گرفت و بلافاصله قرارگاه خدمت رسانی حضرت معصومه(س) در منطقه مستقر شد.
وی بیان کرد: البته سپاه قم به تنهایی معین این منطقه نیست، بلکه سایر ظرفیت های استان نیز در این موضوع به کار گرفته شده اند و با تشکیل قرارگاه کمک های مردمی و شناسایی نیازهای مردم منطقه، روند کمک رسانی ها با تمام توان در جریان است.
وی ادامه داد: این شهرستان سه بخش و 202 روستا دارد که 70 روستای آن سیلزده است و دچار آسیب شده و مهمترین مشکل منطقه در حال حاضر، قطع ارتباط جاده ای در این منطقه نسبتا کوهستانی با مرکزیت استان است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی قم گفت: در کنار این 70 روستای سیل زده 20 روستای دیگر که سیل زده هم نیستند با مشکل قطع ارتباط مواجه شده اند.
وی بیان کرد: بنابراین در مرحله نخست برای عبور از این بحران، ظرفیت فنی و مهندسی سپاه قم و سایر امکانات انتقال یافته به منطقه، برای بازگشایی مسیرهای تردد روستاها با مرکزیت مورد استفاده قرار گرفت و این روند با تلاش شبانه روزی ادامه دارد.
وی ادامه داد:دراین منطقه حدود 10 پل اصلی و 20 پل فرعی تخریب شده که برای بازگشایی مسیر و راه افتادن جریان تردد نیاز به ترمیم و بازسازی دارد و این کار با سرعت در حال انجام است.
دستوری همچنین گفت: از آن جا که وضعیت شهرستان پلدختر هم بحرانی است، بسیج سازندگی قم در این منطقه هم قرارگاهی را با همکاری استان سمنان مستقر کرده است که هر هفته 80 جهادگر بسیجی در آنجا مستقر می شوند و تاکنون 10 کوچه اصلی و 120خانه در این منطقه توسط جهادگران لایروبی شده و تلاش برای بازگشایی همه مسیرهای تردد مردم منطقه در دستور کار است.
وی بیان کرد: فعالیت گروه های جهادی قم در مناطق سیلزده استان لرستان حداقل تا 6 ماه آینده به صورت مستمر ادامه دارد و در روزهای آینده با خروج از شرایط بحرانی، روند بازسازی و ساخت مسکن و سایر امکانات زیرساختی مورد نیاز مردم در مناطق سیلزده آغاز می شود.
وی با تشکر از مشارکت فعالانه مردم قم در کمک رسانی به سیلزدگان، ادامه داد: مردم این استان در روند خدمت رسانی به سیلزدگان نقش بسیار مهمی داشته و دارند و تعداد بسیار زیادی از ایشان برای حضور در مناطق حادثه دیده و کمک به آسیب دیدگان، اعلام آمادگی کرده اند که بیش از ظرفیت پذیرش درنظر گرفته شده است و این جای تشکر و قدردانی دارد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: اولویت ما اکنون جمع آوری کمک های مردمی است و در ادامه بر اساس نیاز مردم مناطق سیلزده، داوطلبان جهادگر را برای خدمت رسانی به آن مناطق اعزام می کنیم.
بیش از سه هزار و 500 جهادگر بسیجی در قالب 155 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب 3810-36-11503434-005 بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه(س) برای کمک رسانی به اهالی منطقه عمومی پلدختر و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.