محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه پیش تولید این فیلم در قم آغاز و فیلم نامه آن نهایی شده است افزود: ساخت فیلم توسط موسسه مهر، در مراحل پیش تولید، جذب اعتبار و آماده سازی برای آغاز فیلم برداری است.
وی ادامه داد: با پایان مراحل پیش تولید، کار فیلمبرداری این فیلم مستند داستانی بلند آغاز می شود که پیش بینی می شود حدود 6 ماه به طول انجامد.
وی افزود: تمام عوامل فنی ساخت این فیلم از سینماگران و هنرمندان فعال قم در زمینه فیلم و سینماست به همین دلیل ساخت چنین فیلمی می تواند بخشی از توان تکنیکی و هنری استان در زمینه تولید فیلم های داستانی و تلویزیونی را به نمایش بگذارد.
رضوانی با بیان اینکه این فیلم از جمله طرح های ذیل اطلس ملی شیعی است ادامه داد: مراحل مطالعاتی این فیلم توسط مرکز پژوهشی صدا و سیمای قم انجام و فیلم نامه آن نیز توسط سید امیر طباطبایی نوشته شده و با تخصیص اعتبارات اولیه، مراحل تولید و فیلمبرداری آن امسال آغاز می شود.
وی گفت: سرمایه گذاری برای ساختن فیلم های مستند داستانی بلند در ژانر تلویزیونی علاوه بر معرفی شخصیت علمی و معنوی این امامزادگان و عالمان برجسته استان، موجب تحول در اقتصاد، فرهنگ و اصلاح ساختارهای اجتماعی می شود.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به تجربه موفق عوامل تولیدی این فیلم در ساخت فیلم های تاریخی انتظار داریم که فیلم امام زاده موسی مبرقع(ع) نیز از نظر تکنیکی، هنری و تاریخی دارای غنای بسیاری باشد.
ابواحمد موسی مبرقع(ع)، فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است. ایشان در سن 40 سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر دراین شهر ساکن بود. مرقد مطهر آن حضرت در چهل اختران و خیابان آذر قم واقع شده است.
بعد از حرم مطهرحضرت معصومه(س) و مسجدمقدس جمکران، بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) شاخص ترین مکان زیارتی قم است.
برگزاری کنگره بین المللی تکریم امامزاده موسی مبرقع(ع) و تصویب پیگیری ثبت 22 ربیع الثانی به نام امامزاده موسی مبرقع(ع) در تقویم رسمی کشور از جمله اقدام های مسئولان فرهنگی قم برای معرفی این امامزاده عظیم الشان است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.