به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی عصر یکشنبه در حاشیه اعزام خادمان و کمک‌ های آستان‌ مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به مناطق سیل ‌زده لرستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اولین خبرهایی که از مناطق سیل زده به قم رسید، مردم این استان تلاش خود را برای کمک به سیل ‌زدگان و ارسال هدایای خود به این مناطق شروع کردند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد کمک ‌های مردمی در استان به منظور کمک به سیل ‌زدگان گفت: در راستای ماموریت ‌های این ستاد، جلسه های گوناگونی در حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) و استانداری برگزار و بر اساس نیازهای اعلام شده جمع‌ آوری کمک ‌های مردمی دنبال شد و تقسیم کاری صورت گرفت.
وی با اشاره به اعزام نخستین محموله کمک های مردمی به استان لرستان از قم گفت: این کامیون ها بر اساس نیازهای اعلام شده شامل اقلامی مانند مواد غذایی و پوشاک از کمک های مردمی و آستان مقدس هستند که به این عزیزان هدیه داده می شود.
سعیدی با بیان این که قم به ‌عنوان استان معین لرستان انتخاب شده است، گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) علاوه بر اختصاص کمک‌ های نقدی و غیرنقدی، خادمان خود را نیز به مناطق سیل ‌زده از جمله شهرستان پلدختر لرستان اعزام می‌ کند تا بتواند در خدمت مردم آسیب ‌دیده باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: کمک به مردم سیل زده از جمله استان لرستان استمرار خواهد داشت و بیشتر نیز می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این که در این حوادث سیل ‌زدگان از نظر روحی و مادی با مشکلاتی روبرو می ‌شوند، گفت: آستان مقدس در این 2 بُعد تدابیری برای آنها اندیشیده است و برای رفع آسیب‌ دیدگی ‌های روحی سیل‌ زدگان مبلغانی را اعزام می ‌کند تا امور فرهنگی مرتبط را نیز در مناطق سیل ‌زده در حد مقدور دنبال کنند.

* خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) به یاری سیل زدگان لرستان رفتند
بر اساس این گزارش، خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با شعار «کریمانه در کنارتان هستیم» به همراه کمک های این آستان مقدس به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند.
به دستور آیت‌ الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در راستای خدمت ‌رسانی به سیل ‌زدگان لرستان، نخستین کاروان از سوی حرم مطهر اعزام شد.
این خدمات با کمک نقدی یک میلیارد ریالی از اعتبارات آستان مقدس و تامین ملزومات آغاز شد و با برگزاری نشست ‌هایی با حضور مسئولان عالی استان، در راستای تسریع در خدمت ‌رسانی به سیل ‌زدگان ادامه یافت.
عصر امروز خادمان آستان مقدس و طلاب جهادی برای مشارکت در امدادرسانی و توزیع متبرکات و بسته های غذایی و اقدام های فرهنگی - تبلیغی در میان سیل زدگان منطقه پلدختر، معمولان و چگینی استان لرستان اعزام شدند.
بر اساس این گزارش، کمک های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شامل؛ تهیه و توزیع 50 هزار بطری آب ‌معدنی، تامین مایحتاج غذایی (بالغ بر 12 هزار قلم کالا)، تهیه و ارسال مواد اولیه برای طبخ و توزیع 40 هزار پُرس غذای گرم، ارسال بیش از یک تُن خرما و ارسال 10 هزار قرص نان است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.