به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز یکشنبه درنخستین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، با بیان اینکه استان در مسیر رونق تولید حرکت می کند، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید در راستای رفع مانع تولید و رونق تولید تلاش کنند که در این راستا بسته ای پیشنهادی تدوین شده است تا با بررسی زوایای آن با تقسیم وظایف و تعیین راهبردهای کلان استان و نهایی شدن این بسته به عنوان یک سند کلان اجرایی شود.
وی گفت: استان قم در سال 97 با تشکیل 50 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 837 مصوبه برای کاهش مشکلات و رفع موانع تولید داشته که از این مصوبات 72 درصد اجرایی، 22 درصد در حال انجام و 3 درصد اجرا نشده است.
وی ادامه داد: استان قم با پرداخت 3 هزار و 270 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 102 واحد صنعتی رتبه هفتم کشور را کسب کرده است.
سیجانی با بیان اینکه با تسهیلات پرداخت شده ، 19 واحد صنعتی با اشتغال 493 نفر در استان احیا شده است اظهار داشت: در 2 بخش کشاورزی و صنعتی نیز در مجموع به 134 واحد بیش از 3 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که موجب تثبیت اشتغال 6 هزار و 774 تن و افزایش اشتغال 404 شغل را در پی داشته است.
وی افزود: 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات ورق تولید برای استان قم در نظر گرفته شده که از این تعداد بیش از هفت هزار و 900 میلیارد ریال از ابتدای شهریور ماه 1397 تاکنون پرداخت شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 103 مورد تسهیلات رونق تولید با 3 هزار و 280 میلیارد ریال در بخش صنعت، 405 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و 103 میلیارد ریال در بخش گردشگری پرداخت شده و همچنین بیش از 3 هزار و200 میلیارد ریال در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
وی حفظ تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی موجود را از جمله اولویت های سال 98 دانست و گفت: تشکیل کمیته پایش و تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی سرمایه در گردش، احیای واحدهای راکد و تعطیل، کاهش هزینه های تولید، شناسایی قوانین مزاحم و موانع تولید و ارائه پیشنهادات رفع آنها از جمله راهبردهای تعیین شده در این سند است.
سیجانی، حمایت از توسعه واحدهای موجود، جذب سرمایه گذاری جدید، توسعه پایدار معادن و فراوری مواد معدنی استان و تکمیل طرح های نیمه تمام و توسعه بازار فروش را از دیگر راهبردهای سال 98 قم دانست و ادامه داد: تحریم ها موجب گرایش به مصرف کالاهای تولید داخلی شده که در این زمینه فرهنگ سازی و تبلیغ معرفی کالاهای تولید استان ضروری است.
وی اظهار داشت: افزایش کیفیت واحدهای تولیدی استان، توسعه واحدهای موجود از طریق افزایش ظرفیت و تنوع، تشکیل کمیته نظارت و طرح های عمرانی، تشکیل کمیته پایش واردات و صادرات، تکمیل اکتشافات طلا، مس و آهن، فعال سازی معادن راکد، پیگیری طرح استحصال مواد معدنی دریاچه نمک از جمله برنامه هایی است که ذیل سند چشم انداز قم تدوین شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.