حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درجلسه شورای اداری قم،افزود:گرما و بارندگی باعث آب شدن برف کوه های اطراف استان می شود و روان آب ها و سیلاب ها با شدت بیشتری بویژه در بخش های قم جریان پیدا می کند که برای پیشگیری از وقوع سیل باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی با بیان این که بارندگی ها در بخش خلجستان و روستای فردو در بخش کهک مشکل ساز خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به این که بر اساس پیش بینی ها بارندگی تا فصل تابستان ادامه دارد، توجهات برای آمادگی هر چه بیشتر استان باید ادامه یابد.
وی با تقدیر از تلاش های چشمگیر استاندار و شورای مدیریت بحران قم بیان کرد: اگر تلاش دستگاه های امدادی و خدماتی قم نبود، خسارت های وارده به تاسیسات، روستاها و زمین های کشاورزی براثر سیل بیشتر می شد، ولی تجربه مسئولان، پیش بینی های دقیق و اجرای طرح های آبخیزداری سال های گذشته مانع از این مساله شد.
ذوالنوری با بیان این که قم معین استان لرستان در کمک رسانی به سیل زدگان شده است، گفت: حجم خرابی ها در لرستان سنگین است و تصمیم دولت برای اختصاص کمک های بلاعوض و وام بدون بهره و همچنین اختصاص بسته ای از وسایل به خانواده های سیل زده به دستور رهبر معظم انقلاب، می تواند در جبران این خسارت ها موثر باشد.
وی ادامه داد: تلاش ها برای کمک به مردم سیل زده و جبران خسارت ها باید افزایش یاید تا امید به زندگی به مردم لرستان برگردد.
وی با بیان این که حوزه های آبی کشور تقریبا پر شده است، گفت: استان قم با چنین مشکلی مواجه نیست، زیرا تاکنون 60 میلیون مترمکعب از ظرفیت 200 میلیون مترمکعبی سد 15 خرداد پر شده است و 140 میلیون مترمکعب ظرفیت خالی وجود دارد.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ولی با توجه به شرایط و ظرفیت سد کرخه در استان خوزستان، ممکن است برای برخی روستاهای در محدوده این سد، مشکلاتی به وجود آید که باید مسئولان کشور تدبیر کنند.
وی تصریح کرد: اگر خسارت های وارد شده را با میزان ذخیره آبی کشور مقایسه کنیم، سود به دست آمده از بارش روزهای اخیر بسیار بالاتر است.
سیل در روزهای نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از استان های کشور شد.
در نخستین جلسه شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، از کمیته های ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.