سرگرد پاسدار سید علی سید میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: همچنین از گروه های جهادی استان خواسته شد در سطح پایگاه ها، مساجد و سایر اماکن مورد نظر، کمک های نقدی و غیر نقدی مردم قم برای سیل زدگان استان لرستان را جمع آوری کنند تا هرچه سریعتر به دست آنان برسد.
وی افزود: طی روز جاری توسط بسیج سازندگی قم، اقلام خوراکی و سایر مایحتاج مورد نیاز مردم به ارزش 400 میلیون ریال به مناطق سیل زده لرستان ارسال می شود.
وی ادامه داد: فردا نیز جهادگران بسیجی قم به منظور خدمت رسانی به حادثه دیدگان با 2 دستگاه اتوبوس به مناطق سیل زده اعزام و در قرارگاه حضرت معصومه(س) که برای فعالیت های خدمت رسانی در پلدختر ایجاد شده است، مستقر می شوند.
سید میرزایی گفت: روند خدمت رسانی به سیل زدگان در روزهای آینده با قدرت بیشتری ادامه می یابد و با پایان یافتن روند امدادرسانی و پاک سازی محیط، قرارگاه جهادی تابستانی بسیج سازندگی قم نیز در این مناطق به منظور جبران خرابی ها و فعالیت های عمرانی ایجاد می شود.
بیش از سه هزار و 500 جهادگر بسیجی در قالب 155 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه از اهداف بسیج سازندگی است که در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب 3810-36-11503434-005 بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه(س) برای کمک رسانی به اهالی منطقه عمومی پلدختر و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.
شهروندان قمی می‌توانند امکانات گرمایشی و سرپناهی مانند چادر، پتو، لباس گرم و مواد غذایی را به پایگاه‌های جمع آوری تحویل دهند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد، ستاد مدیریت بحران لرستان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.