به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمد گل فشان روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: این محموله ها شامل اقلام امدادی، چادر، پتو، موکت و همچنین اقلام معیشتی همچون پوشاک و بسته های غذایی و بهداشتی است که سایر محموله‌ها هفته‌های آینده برای رفع نیازهای مردم مناطق سیل زده ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: تیم نخست پیشرو هلال احمر استان، شب گذشته به لرستان اعزام و صبح امروز نیز 5 تیم 10 نفره از نیروهای متخصص نجات در سیلاب و اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر با 2 دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه کامیونت و پنج خودرو کمک‌دار برای امدادرسانی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شد.
وی با بیان اینکه تیم‌ها به مدت یک هفته در مناطق سیل زده حضور دارند، گفت: این تیم‌ها با تجهیزاتی مثل پمپ های لجن کش و کف کش و همچنین تمام نیازهای زیستی و غذایی و بهداشتی گروه، برای ارائه خدمات مستمر و یاری هموطنان لرستانی به منطقه اعزام شده اند.
گل فشان از آمادگی تیم های هلال احمر قم برای اعزام به مناطق در مراحل بعدی خبر داد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز، تیم های دیگری را برای یاری رساندن به هموطنان سیل زده به مناطق آسیب دیده اعزام کند.
وی با اشاره به استقرار حدود 40 پایگاه ثابت و سیار در جمعیت هلال احمر بیان کرد: کمک های مردم قم تاکنون به صورت نقدی و غیره نقدی بالغ بر 400 میلیون تومان بوده و با توجه به نیاز مردم و وسعت منطقه های آسیب دیده از سیل، هلال احمر همچنان آماده جمع آوری و دریافت کمک های مردمی است.
وی گفت: همشهریان می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل موادغذایی که زمان مصرف بیش از 6 ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی را در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند.
گل فشان با اشاره به راه های اهدای کمک های نقدی افزود: همچنین از طریق گوشی های همراه و شماره گیری کد دستوری #112 *780 * و شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها و یا به شماره کارت های 6104337999999996 بانک ملت و 5894631850259730 بانک رفاه هدایای نقدی خود را واریز کنند.
سیلاب طی روزهای گذشته در استان لرستان و برخی از استان های کشور منجربه خسارت های جانی و مالی شد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.