حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با اجرای مطلوب این طرح در میان اعضای خانواده سواد آموزان و خود سواد آموزان، فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تقویت می شود.
وی ادامه داد: همچنین طرح خواندن با خانواده، ارتقا آگاهی های عمومی و مهارت های ضروری زندگی به ویژه در میان والدین سواد آموزان را در پی دارد.
قاسمی نیا گفت: از جمله اهداف این طرح فراهم کردن زمینه ای است که در آن افراد به استقلال در مطالعه برسند.
وی بیان کرد: تقویت مهارت خواندن و نوشتن سواد آموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده از دیگر فواید اجرای طرح خواندن در کنار خانواده است.
وی با اشاره به این که آموزش دهندگان متولی اجرای طرح از انجام موفق آن در سال 97 ابراز رضایت کردند، ادامه داد: سال گذشته 2 هزار و 548 تن در 267 گروه در طرح خواندن با خانواده شرکت کردند و به اهداف تعیین شده، دست یافتند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به این که اجرای طرح خواندن با خانواده موجب انس بیشتر افراد جامعه با فرهنگ کتابخوانی و مطالعه می شود، گفت: وقتی انس جامعه با کتاب تقویت شد، رابطه مردم با کتاب خانه های عمومی نیز بیشتر می شود.
وی در تشریح نحوه اجرای طرح خواندن با خانواده، بیان کرد: دراین طرح آموزش دهندگان پس از آن که کتاب ها را دریافت کردند، طبق برنامه آن ها را در اختیار سوادآموزان قرار می دهد و به آنان فرصت می دهند که کتاب ها را به خانه ببرند و با مشارکت اعضای خانواده و دوستان خود آن ها را مطالعه کنند و در مورد مطالب و پیام کتاب ها به گفت و گو بپردازند.
وی افزود: درادامه سواد آموزان آنچه در این گفت وگو ها به دست می آورند را یادداشت و آموزه های خود را با اعضای خانواده به اشتراک می گذارند، همچنین این نظرات را در جلسات هفتگی با آموزش دهندگان خود در میان می گذارند و سوالات خود را در این خصوص برطرف می کنند.
قاسمی نیا گفت: کتاب ها به صورت چرخشی میان سواد آموزان تقسیم می شود تا همه شرکت کنندگان در طرح بتوانند از آن ها استفاده کنند، همچنین بخش قابل توجهی از این کتاب ها به عنوان هدیه در اختیار سواد آموزان قرار می گیرد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.