به گزارش ایرنا، سید محسن میرهادی روز یکشنبه در هفتمین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت:
بوستان های هاشمی، مهدی و معلم در منطقه یک، بوستان امام رضا (ع) و جوان در منطقه 2 برای این منظور آماده و مهیا شده است.
وی همچنین با اشاره به آماده سازی بوستان های شهید بنیادی، فدک و لاله در منطقه سه شهرداری قم گفت: در منطقه چهار بوستان علوی و در منطقه پنج نیز بوستان های نیایش و ولیعصر پذیرای مسافران می باشند.
وی اضافه کرد: کلیه شهروندان و مسافران در روز طبیعت می توانند از امکانات رفاهی و اقامتی بوستان شهریار در منطقه 6 و بوستان های شهید آخوندی و غدیر در مناطق 7 و 8 شهرداری قم استفاده کنند‌.
میرهادی با اشاره به تهیه 15 دستگاه آبرسان برای فضای سبز بوستان ها، از تامین هیزم لازم برای کباب پزها خبر داد و افزود: یکهزار و 428 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و 761 چشمه نیز در درون بوستان ها احداث شده است.
وی با بیان اینکه دستورالعملی در 52 بند تهیه و به شهرداری های مناطق ارسال شده است، بیان داشت: برنامه های فرهنگی بخش عمده ای از اقدام های شهرداری قم برای روز طبیعت است که در این خصوص چهار باب نمازخانه تجهیز و راه اندازی شده است.

** 2سدهای کبار و سنجگان استقرار پیدا می کنند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز در این جلسه گفت: نیروهای امداد و نجات در روز طبیعت برای کنترل سیلاب و مواجه با هر گونه حادثه در اطراف سدهای کبار و سنجگان به حالت آماده باش قرار خواهند داشت.
سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک از توابع جنت‌آباد بخش‌ کهک قم قرار دارد. بخش کهک درجنوب استان و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است. 
سد مخزنی سنجگان نیز در روستای سنجگان از توابع بخش سلفچگان قم و در فاصله 54 کیلومتری جنوب غربی این استان بر روی رودخانه سلمان بنا شده ‌است.
محمد گل فشان همچنین خاطر نشان کرد: هلال احمر وظیفه ای در خصوص بازگشایی زیرگذرها از آب گرفتگی ندارد، ولی بنا به درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این کار را انجام می دهیم.
این مسئول همچنین با اشاره به فعالیت های جوانان هلال احمر قم در قالب 50 نیرو و 20 پایگاه ثابت و سیاردر جاده های این استان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون 12 هزار و 700 تن به این پایگاه ها مراجعه کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارسال 500 بسته غذایی 72 ساعته به مناطق سیل زده گلستان یادآور شد: ارسال سه هزار و 500 جفت چکمه و سایر کمک های مردمی جمع آوری شده در استان نیز از خدمات هلال احمر قم در رابطه با سیل زدگان شمال کشور است.
طی 2 هفته گذشته به دلیل بارش مستمر باران در استان های شمالی کشور به خصوص مازندران و گلستان، مردم شهرها و روستاهای این دو استان با مشکل سیل و آبگرفتگی شدید مواجه و متحمل خساراتی شده اند.

** 104 تصادف جرحی در جاده های قم به وقوع پیوست
معاون مرکز فوریت های پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: از آغاز طرح نوروزی امداد و نجات استان از ساعت هشت 25 اسفند تا هشت 11 فروردین، 104 فقره تصادف جرحی در جاده های فرعی و اصلی قم رخ داده است.
مهدی فراهانی افزود: این تصادف ها 296 مجروح و 6 فوتی در صحنه را در پی داشته که یک مورد از آن در داخل شهر بوده است.
وی تصریح کرد: 238 مجروح به بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقال یافته و 58 تن نیز در محل حادثه مداوا شدند.
معاون اورژانس قم خاطرنشان کرد: سال قبل 230 تصادف جاده ای با 322 مجروح و پنج فوتی در صحنه اتفاق افتاد.
وی همچنین بلوار مرجعیت واقع در منطقه هشت شهرداری قم را از حادثه خیزترین نقاط شهر قم عنوان کرد و افزود: روزانه در این نقطه شاهد دو یا سه مورد تصادف همراه با جراحت هستیم از این رو باید برای سامان دهی آن تدبیری اندیشیده شود.
فراهانی با بیان اینکه 320 نیروی امدادی با 52 دستگاه آمبولانس در طرح نوروزی امداد و نجات استان حضور دارند، گفت: از ابتدای طرح مذکور بالگرد مرکز فوریت های قم 11 پرواز را به نقاط مختلف بویژه محور سلفچگان انجام داده و 30 تن از مجروحان دارای وضعیت وخیم را به بیمارستان های امام رضا و شهید بهشتی منتقل کرده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.