به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز یکشنبه در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم اظهار داشت: اتاق اصناف قم نیز به صورت مستقل بازرسی هایی را از واحدهای مختلف صنفی انجام داده که میزان آن تقریبا معادل نیمی از بازرسی های سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
حدود 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم فعال می باشد.
وی بیان داشت: طرح بازرسی نوروزی سازمان صمت استان به صورت ویژه از اوایل بهمن سال گذشته آغاز و تاکنون بیش از 11 هزار بازرسی انجام و 130 میلیارد ریال پرونده تخلف نیز تشکیل شده است.
وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی، 53 بازرسی مشترک با همکاری اصناف، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی صورت گرفته است.
سیجانی همچنین با اشاره به توزیع 600 تن پرتقال تامسون و 357 تن سیب دماوند در 137 غرفه در قم از 29 اسفندماه سال گذشته تاکنون ادعان داشت: به علت تمام شدن پرتقال تامسون، پرتقال والنسیا جایگزین آن شد و در حال حاضر 230 تن پرتقال و 70 تن سیب جهت عرضه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.
وی با یادآوری توزیع 247 تن مرغ منجمد و 50 تا 60 تن مرغ گرم گفت: در این مدت 65 تن گوشت گوساله منجمد و 27 تن گوشت گرم گوسفندی نیز توزیع شده است.
وی گفت: در موضوع تامین نان و همچنین امداد خودرویی با توجه به شناسایی نقاط ضعف هیچ مشکلی نداشتیم.

** 660 هزار و 430 تن در مراکز اقامتی قم اسکان یافته اند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این جلسه افزود: از 29 اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین ماه امسال، 660 هزار و 430 تن در مراکز اقامتی این استان اسکان یافته اند.
حمید یزدانی بیان کرد: شب گذشته نیز 28 هزار و 554 تن در مراکز مختلف پیش بینی شده برای اقامت زائران از قبیل هتل ها، مدارس و سالن های ورزشی اسکان پیدا کردند.
وی گفت: طی این مدت 507 بازدید و نظارت از مراکز اقامتی استان انجام شد.
قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.

** حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به اسکان پنج هزار و 647 تن در سطح مدارس استان در شبانه روز گذشته تصریح کرد: هیچ مشکلی در چهار روز آینده نخواهیم داشت و مدارس تا پانزدهیم فروردین برای پذیرش مسافران فعال می باشد و برای روز طبیعت نیز تمهیداتی در بخش های کهک و خلجستان انجام پذیرفته است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.