به گزارش ایرنا، مرتضی حیدری روز یکشنبه در هفتمین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت: 2 سد یاد شده برای حفظ ایمنی مردم و مسافران احتیاج به کنترل جدی دارند.
وی بیان داشت: جمعیت هلال احمر و همچنین نیروی بسیج و بخشداری ها باید با کمک یکدیگر تصمیم های لازم را در این زمینه اتخاذ و تا فردا اعلام کنند.
سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک از توابع جنت‌آباد بخش‌ کهک قم قرار دارد.بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است.
سد مخزنی سنجگان نیز در روستای سنجگان از توابع بخش سلفچگان قم و در فاصله 54 کیلومتری جنوب غربی این استان بر روی روخانه سلمان بنا شده ‌است.
فرماندار قم همچنین خاطرنشان کرد: با توجه وقوع بارندگی و احتمال جاری شدن سیلاب باید تدابیر مورد نیاز به منظور حفظ سلامت و بهداشت منابع آبی نیز اندیشیده شود تا شاهد بروز مشکل هایی برای شهروندان نباشیم.
وی با بیان اینکه بازگذاشتن بستر رودخانه قمرود در روز طبیعت ریسک بزرگی است، و باید پارک خودرو در آن ممنوع شود، تصریح کرد: هر گونه تصمیم در مورد مسدود کردن این رودخانه و یا تردد در آن بر عهده مدیریت بحران استان است.
مسیر رودخانه قمرود از اوائل دهه 80 شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر این رودخانه که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر اهمیت تمهیدات زیست محیطی برای سیزدهم فروردین گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست قم باید در این چند روز از فعال ترین تشکیلات این استان باشد، و قوانین محکمی که در مورد مسائل زیست محیطی وجود دارد، را به خوبی اجرا کند.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تامین مایحتاج و تامین اقلام مصرفی و ضروری مردم در روز طبیعت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اگر در محور کهک جمعیت زیادی مستقر است، باید به اصناف این بخش تاکید کنیم که کالا به اندازه کافی داشته باشند.
حیدری همچنین با مهم خواندن موضوع اقامه نماز جماعت در روز طبیعت بیان کرد: یکی از نقاط ضعفی که در رابطه با مسائل فرهنگی وجود دارد، ثبت نکردن آنها می باشد، از این رو برای مشخص شدن تعداد دقیق نمازهای جماعت برگزار شده در چنین روزهایی، طراحی یک سامانه ضروری است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.