آیت الله محسن غرویان روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا به مناسبت 12 فروردین ماه، افزود: حضور مردم در صحنه و وفای آن ها به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی، عامل اصلی پایداری نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته می باشد.
وی اضافه کرد: اهدافی که امام خمینی(ره) و ملت ایران در طول انقلاب اسلامی پیگیری می کردند اهداف بسیار بزرگی بود که محقق شد، اما هیچگاه نباید خودمان را در انتهای مسیر ببینیم، بلکه همیشه باید در حال حرکت به سمت اهداف بزرگ تری باشیم.
وی با بیان اینکه هنوز اهداف سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی بزرگی پیش رو داریم که دست نیافته ایم، خاطرنشان کرد: در بعد اخلاقی و معنوی در حوزه هایی مثل عدالت هنوز خیلی عقب هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام ها و سخنرانی ها به این نکته اشاره کرده و توجه اکید داشته اند.
آیت الله غرویان ادامه داد: در برخی امور از اخلاق فاصله زیادی گرفته ایم که باید تلاش کنیم به اخلاق اسلامی و انسانی برگردیم و روابط مردم با دولت و با یکدیگر بر اساس اصول و ارزش های دینی شکل گیرد.
وی تاکید کرد: مادامی که مردم احساس کنند انقلاب با دینشان پیونده خورده در صحنه باقی می مانند و وظیفه مسئولان، سیاستگذاران و حاکمیت است که رابطه انقلاب با دین را بر اساس ارزش های دینی و اخلاقی همچنان برای مردم حفظ کنند.
وی با تاکید بر اینکه همیشه باید امیدوارانه نسبت به آینده حرکت کنیم، گفت: مادامی که بین دولت و ملت اتحاد باشد، چشم انداز خوبی از آینده نظام پیش بینی می کنیم و باید بر نیروهای داخلی تکیه کنیم.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید رابطه با دنیا را بر اساس ارزش های اخلاقی و برتری تنظیم کنیم و عقلانیت را به کار بگیریم تا به آینده خوبی دست یابیم.
در روز 12 فروردین سال 58 نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از 98 درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.