به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حمید یزدانی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: پربازدید ترین روزهای بازدید مربوط به روزهای دوم و سوم فروردین ماه به ترتیب با 6 هزار و 36 و 6 هزار و 111 تن بوده است.
وی ادامه داد: تیمچه بزرگ و بازار قم طی این روزها همواره با آمار بیش از 34 هزار تن گردشگر در رتبه نخست بازدیدها قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیت تاریخی امام راحل(ره) با 34 هزار و 446 تن و خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی با یک هزار و 386 تن در رتبه های دوم و سوم بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است گفت: طی این ایام یک هزار و 547 گردشگر غیرایرانی از آثار و بناهای تاریخی قم بازدید کرده اند.
خانه تاریخی امام راحل(ره)، موزه گنجینه آثار مراجع، تپه های قلی درویش، مقابر گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، خانه ملاصدرا، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی، مسجد جامع، کاروانسراهای پاسنگان و دیرگچین، آثار و بناهای تاریخی آماده سازی شده برای بازدید مسافران در ایام نوروز است.

** توزیع بیش از 100 هزار قلم کالای فرهنگی به مسافران نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم همچنین از توزیع بیش از 100 هزار قلم کالای فرهنگی به مسافران نوروزی خبر داد.
یزدانی با اشاره به اقدام های صورت گرفته در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی قم در ایام نوروز اظهار داشت: فعالیت های این کمیته، 2 ماه قبل از ایام نوروز در قالب آماده سازی تبلیغات و طرح های اطلاع رسانی آغاز شد.
وی از چاپ نخسین نقشه مسیر گردشگری در قالب 5 مسیر تاریخی خبر داد و گفت: در این نقشه به جای راهنمای نقطه ای بناهای تاریخی، مسیرهای گردشگری به صورت محور مشخص شده که زائران را برای گردشگری در استان هدایت می کند.
وی همچنین به هدایت و راهنمای مسافران خارج از ورودی های استان برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: پایگاه های راهنمای سفر خارج از ورودی های شهر در محورهای تهران - قم، اراک - قم و کاشان - قم مستقر بودند.
یزدانی، تهیه و بسته بندی بسته های فرهنگی را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه و آماده سازی نقشه های مسیر گردشگری استان، سی دی های اقلیم بهشت، قم تمدن و زیبایی حاوی 40 کلیپ درباره صنایع دستی و جاذبه های گردشگری، کتاب سیمای فرهنگ و طبیعت استان و کتابچه سه زبانه راهنمای گردشگری از جمله اقلام این بسته ها بوده است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.