محمود سیجانی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحقق حدود 105 درصدی چشم انداز سند اشغال سال 1397 استان در حوزه صنعت و معدن افزود: در سند اشتعال سال گذشته ایجاد 4 هزار و 500 شغل در حوزه صنایع و معادن استان توسط این سازمان متعهد شده بود که تا پایان این سال 4 هزار و 700 شغل ایجاد شد.
وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: این نام گذاری نشان از درایت عمیق رهبر فرزانه انقلاب دارد چرا که بی اثر کردن تحریم ها، ایجاد اشتغال، بهبود ارزش پول ملی، تامین کالاهای اساسی و مقابله واقعی با جنگ اقتصادی دشمن در گرو حفظ و رونق تولید در کشور است.
وی با تاکید بر اینکه رونق تولید در بخش های مختلف صنعت، تولید و کشاورزی از سال گذشته در استان قم در دستور کار قرار گرفته و در سال 98 نیز با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت،گفت: حفظ اشتغال موجود، پیشگیری از تعطیلی واحدهای فعلی، احیای واحدهایی که امکان راه اندازی مجدد دارند و همچنین توسعه و تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی از جمله اولویت های سال 98 استان است.
سیجانی افزود: ستاد رونق تولید که از سال گذشته به ریاست استاندار قم تشکیل شده است و به صورت مستمر نسبت به وضعیت واحدهای تولیدی در استان نظارت دارد تا در صورت ضرورت تصمیم لازم برای رفع موانع تولید در آن واحدهای صنعتی گرفته شود.
وی با اشاره به ایجاد کمیته پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی ذیل ستاد رونق تولید در قم گفت: این کمیته وظیفه نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی، دادن مشاوره و پیگیری برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی استان به منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است.
سیجانی با بیان اینکه حدود 280 واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد اظهار داشت: تحریم ها و ممنوعیت ورود برخی از کالاها، بعضی کالاها که تا پیش از این تولید آنها در کشور صرفه اقتصادی نداشت، توجیه پیدا کرده است که این موضوع زمینه احیای واحدهای تعطیل را در کشور و استان ایجاد کرده است و در این زمینه بسیاری از واحدهای تعطیل قم در سال های اخیر راه اندازی مجدد شده اند.
سیجانی ادامه داد: علاوه بر حفظ اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی موجود، توسعه و ایجاد واحدهای صنعتی جدید نیز در دستور کار قرار دارد که در این راستا تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام از جمله اولویت های سال 98 است.
وی با اشاره به وجود 150 طرح نیمه صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان گفت: تکمیل این طرح ها به عنوان یک اولویت در دستور کار است که با فعال سازی این طرح ها، شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال استان در حوزه صنعت خواهیم بود.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.