به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقاییان نژاد روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، افزود: اگر این کانال به قمرود وصل شود، بسیاری از معضلات در زمینه بروز سیل برطرف می شود، ولی متاسفانه در چهار سال گذشته این اقدام انجام نشده است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی با بیان این که شب گذشته با تلاش عوامل شهرداری اجازه ورود آب به داخل شهر قم داده نشد، اضافه کرد: با توجه به تجربه سال های گذشته امکانات وسیعی برای جلوگیری از سیلاب در شهر پیش بینی، جلوی سیلاب در بلوار غدیر گرفته و مسیر آب به سمت دیگری هدایت شد.
وی ادامه داد: در اطراف حرم حضرت معصومه(س) دبی آب به قدری بالا بود که آب از زیر آسفالت بالا می زد که امیدواریم بتوانیم با هماهنگی سازمان آبفا معضل شبکه فاضلاب بافت فرسوده اطراف حرم را مرتفع نماییم.
سقاییان نژاد با اشاره به این که ریل های راه آهن در داخل شهر دست و پا گیر است، خاطرنشان کرد: این ریل ها سدی در برابر مسیر آب است که مسیر را تغییر می دهد و مدیریت را دچار مشکل می کند.
به گفته وی، روز گذشته سه هزار مسافری که در 6 بوستان شهر قم اسکان یافته بودند، به اماکن مسقف منتقل شدند.
بارندگی که از یک شنبه شب در قم آغاز شده تا روز ششم فروردین ماه ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود. مدیریت بحران قم نیز در اطلاعیه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه(پنجم و ششم فروردین) هشدار داد.

* معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز گفت: حفر چاه های جذبی و توسعه کانال های جدید مانع از آبگرفتگی در بسیاری از نقاط شهر قم هنگام بارش های شدید شده است.
سید امیر سامع افزود: در 2 روز گذشته، یک هزار و 500 نیروی ستادی و خدماتی و 500 نیروی آتشنشان مشغول ارائه خدمت بودند که در این مدت 30 مورد آبگرفتگی منازل و 21 حادثه آتش سوزی مهار شده است.
وی اضافه کرد: در تابستان گذشته چهار هزار و 500 متر مکعب از کانال های استان قم لایروبی شده است تا در بروز سیلاب به هدایت آب کمک نماید.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.