بهرام سرمست روز دوشنبه درحاشیه دیدار از دو واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: دولت در کنار توجه به واحدهای کوشا و موثر در تامین مواد اولیه و زنجیره تولید با اتخاذ یک رویکرد توسعه مدارانه به آنها در تلاش است تا فازهای توسعه ای خود را به خوبی پیش ببرند.
وی افزود: حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از برنامه های مهم دولت می باشد. در این زمینه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان دستور داده شده تا با شناسایی واحدهای تعطیل عامل تعطیلی آنها بررسی شود.
سرمست خاطرنشان کرد: حفظ اشتغال و کارآفرینی نخستین اولویت دولت در رابطه با رونق تولید است از این رو همه دستگاه های اجرایی باید در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیل گری های لازم را انجام دهند، چرا که سیاست کلی استان و کشور برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی است.
وی افزود: باید با اعطای تسهیلات و همچنین استمهال بدهی ها، زمینه برای حفظ و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی فراهم شود.
استاندار قم در پنجمین روز از سال رونق تولید از واحد صنعتی تولید کننده ظروف گیاهی یک بار مصرف و همچنین واحد پتروشیمی تولید کننده مواد اولیه ظروف کریستال واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کرد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.