محسن اوروجی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از صبح امروز نیز کلیه وسائل نقلیه داخل رودخانه قمرود تخلیه و از زائران و مسافران خواسته ایم ضمن عدم توقف در این مسیر ، به پارکینگ های محدوده هسته مرکزی شهر مراجعه کنند.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه 80 شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو نمایند.
وی در ادامه گفت: در جلسه صبح امروز ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار قم، همچنین مقرر شد که کلیه دستگاه های اجرایی درخصوص حوادث احتمالی سیلاب و آبگرفتگی در سطح استان آمادگی کامل داشته باشند.
وی افزود: با توجه به بارش برف در بخش های قم از جمله خلجستان و کهک ، مسئولان دراین مناطق نیز با بسیج امکانات و نیروها آماده مقابله با حوادث احتمالی هستند.
اوروجی درادامه توصیه هایی به شهروندان و مسافران نوروزی داشت و از آنان خواست که به هیچ وجه در مسیر رودخانه ها و مکان هایی که احتمال سیلاب وجود دارد اتراق نکنند.
وی افزود: همچنین با توجه به بارش برف و کولاک در بخش های قم مسافران از سفرهای غیر ضروری به این مناطق اجتناب کرده و درصورت ضرورت حتما وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.
اداره کل هواشناسی قم روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از احتمال آبگرفتگی معابر این شهر به دلیل باران شدید طی امروز و روزهای آینده خبر داده است.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.